‍ شهردار دزفول تفاهم نامه همکاری اجرای طرح پایلوت شهر مقاوم کشور را امضا کرد

 

نشست مشترک شهرداران، روسای شورا‌های اسلامی و مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌ها با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیار‌های وزارت کشور، حسین قاسمی مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور و مسئولان لشکری و کشوری به صورت ویدیو کنفرانس به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خورنا  و به نقل از روابط عمومی شهرداری دزفول، در این نشست که در سالن کنفرانس وزارت کشور برگزار شد، سازمان پدافند غیر عامل کشور و شهرداری دزفول تفاهم نامه همکاری برای اجرای طرح 《پایلوت شهر مقاوم》 امضا کردند.

شهردار دزفول در این نشست پس از امضا این تفاهم نامه ضمن تشکر از مسوولان مربوطه به منظور تشکیل این جلسه به مقاومت و پایداری مردم شهرستان دزفول در دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در آن دوران سخت نه تنها شلیک موشک، راکت و توپ در روحیه مردم این شهرستان تزلزلی ایجاد نکرد بلکه آنان توانستند با صبر ، بردباری و شجاعت نام پایتخت “مقاومت و پایداری” را به خود اختصاص دهند.

وی در ادامه گفت: شهرداری دزفول با برنامه ریزی و تلاش مضاعف خود توانست طرح جامع پدافند غیر عامل شهری را به نتیجه برساند و وارد مرحله اجرایی آن نیز شود.

وی با بیان اینکه میتوان پروژه های پدافند غیر عامل را به موضوعات گردشگری نیز بسط داد، اظهار داشت: این امر علاوه بر توسعه گردشگری می تواند کمک شایان توجهی به لحاظ اقتصادی داشته باشد.

دوایی فر گفت: در این شهر قنات ها و شوادان هایی وجود داشت که در زمان جنگ به عنوان پناهگاه برای مردم استفاده میشد؛ شهرداری دزفول طی چند سال اخیر توانسته علاوه بر احیای بسیاری از آنها و ایجاد یک ظرفیت پناهگاهی، بستر مناسبی را نیز برای جذب گردشگر در این مکان ها فراهم کند.

گفتنی است،در پایان این مراسم از شهردار دزفول به همراه چند تن از مدیران شهری سایر شهرهای کشور به عنوان فعال عرصه پدافند شهری از سوی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور قدردانی شد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *