مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:

ضرورت اتمام پروژه‌های طرح ضربتی فاضلاب اهواز پیش از شروع بارندگی/ تعلل در روند پروژه‌های فاضلاب ممنوع است

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تکمیل پروژه‌های طرح ضربتی فاضلاب اهواز پیش از شروع بارندگی ضروری است و مدیران شرکت‌ آب و فاضلاب و شهرداری اهواز باید با نظارت دقیقتر بر روند اجرایی این پروژه‌ها نسبت به پیشرفت کار، حساس باشند.

به گزارش خورنا امید بن‌عباس عصر امروز شنبه ۱۰ آبان ۹۹ در نشست بررسی و ارزیابی روند اجرایی پروژه‌های طرح اضطراری(ضربتی) آبگرفتگی در اهواز با بیان این مطلب اظهار کرد: مصوباتی که پیرامون بحث آبگرفتگی تصویب شده است باید در موعد مقرر انجام شوند با وجود اینکه از وضعیت اعتباری آگاه هستیم و می‌دانیم کار در این شرایط سخت است اما هیچ توجیهی در زمینه تعلل در انجام روند طرح ضربتی فاضلاب و آب‌های سطحی از سوی هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.

وی بیان کرد: مسئولیت وضعیت ساماندهی و اصلاح شبکه‌های فاضلاب و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از هرگونه آبگرفتگی احتمالی برعهده شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بررسی روند اجرایی پروژه‌های مناطق شهری مختلف اهواز نشان می‌دهد هماهنگی خوبی میان شهرداری و شرکت آبفا وجود دارد؛ تنها در ۲ منطقه این هماهنگی نسبت به دیگر مناطق کمتر است که انتظار می‌رود این ۲ منطقه هماهنگی و همکاری خود را افزایش دهند.

بن‌عباس در پایان تاکید کرد: نقاط آبگیر همچون زیرگذر‌ها، جاده‌های ساحلی، پل‌ها و غیره باید به طور کامل شناسایی شوند و تجهیزات اضطراری پیش از شروع بارندگی و از هم‌اکنون به منظور پیشگیری از هر گونه آبگرفتگی در آن نقاط مستقر و نصب شوند.