قائم مقام آبفا اهواز خبر داد:

فرسودگی ۱۱۰۰ کیلومتر از خطوط فاضلاب اهواز

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: شبکه فاضلاب اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن فرسوده است.

به گزارش خورنا و به نقل از صدا و سیما خوزستان احمد باقری با بیان اینکه ۴۱۲ هزار مشترک از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند، افزود: در سیل و بارندگی شدید پارسال شبکه فاضلاب اهواز دچار خسارت‌ شد.

وی با بیان اینکه فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز موردبهره برداری قرار گرفته است، ادامه داد: این تصفیه خانه ظرفیت ۱۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در صورت تامین اعتبار  تا پایان امسال این طرح به طور کامل وارد مدار بهره داری می‌شود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب  اهواز بیان کرد: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ۱۵ ایستگاه پمپاژ، بین ۸۴ تا ۹۰ کلکتور جدید ساخته و احداث می‌شود.

باقری همچنین از پیشرفت ۴۱ درصدی طرح جامع فاضلاب اهواز خبر داد و گفت: با تامین اعتبار پول صندوق توسعه ملی و اجرای طرح‌ها پیشرفت این طرح بین ۶۵ تا ۷۰ درصد می‌رسد.

وی همچنین از مانور مقابله با آبگرفتگی در اهواز با حضور نیروهای آبفا، شهرداری، شهرهای استان و استانهای معین و انجام لایروبی و رفع انسداد خطوط شبکه های فاضلاب خبر داد.