مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:

اختصاص ۵ هکتار زمین برای نگهداری سگ های ولگرد در اهواز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به تصمیمات کارگروه سلامت غذایی استان و موافقت استاندار ۵ هکتار از اراضی اهواز بصورت پایلوت برای ساماندهی سگ‌های بدون صاحب اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خورنا محمد جواد اشرفی در گفتگو با صداو سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: امروزه یکی از مشکلات و معضلات شهری را وجود حیوانات خصوصاً سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر می‌باشد و ساماندهی وضعیت سگ‌های ولگرد یکی از معضلات شهری بوده و برای نگهداری این حیوانات مکان مناسبی دیده نشده است.

وی ادامه داد: روش‌های کنترل جمعیت این حیوانات نیز از دغدغه دوستداران محیط زیست بوده است. چرا که در برخی موارد از روش‌های غیر اخلاقی در کنترل جمعیت آن‌ها باعث ایجاد حساسیت و بد رفتاری با حیوانات شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: به منظور حل این مشکل، محیط زیست استان در نظر دارد با مشارکت شهرداری اهواز و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در منطقه پارک شهروند ۵ هکتار از اراضی را به این موضوع اختصاص دهد.

اشرفی همچنین از فعالان و دوستداران محیط زیست اهواز خواست برنامه و پیشنهادات خود را درخصوص چگونگی راه اندازی و نگهداری این مرکز به این اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کنند.