مراسمات عروسی و فاتحه اصلی ترین منشأ انتشار ویروس کروناست

آرش قنبری فرماندار رامهرمز در شهرستان رامهرمز در ستاد مقابله با کرونا عنوان کرد:

مهمترین دغدغه ما برگزاری مراسم عروسی و عزاداری است که متأسفانه هیچ کنترل و نظارتی صورت نمی‌گیردلذا باید توسط ادارات ذی‌ربط سخت‌گیرانه‌تر برخورد کرد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان در رابطه با آرامستان رامهرمز و تجمع زیاد مردم دستور داد: تمام ورودی‌های آرامستان تا اطلاع ثانوی باید مسدود شود و دفن میت نیز باید طبق ضوابط خاص و کنترل‌شده صورت گیرد.

قنبری افزود: همه صنوف ازجمله مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها باید پروتکل‌ها را رعایت کنند در غیر این صورت شامل جریمه سنگین، تعطیل و یا پلمب خواهند شد.

او یادآور شد: وضعیت جایگاه‌های سوخت نامناسب است و برخوردهای خوبی ، برخی از کارگران جایگاه‌ها با مردم ندارند درصورتی‌که کارگر جایگاه موظف به سوخت‌گیری برای خودرو است، بنابراین مسئول این جایگاه‌ها باید نظارت مستمر داشته باشند و موارد تخلف را گزارش دهند.

فرماندار رامهرمز در پایان تأکید کرد: رسانه‌های شهرستان باید فعال‌تر واردشده و اطلاع‌رسانی کنند و برای مردم شرایط ویژه را توضیح دهند.

در این جلسه بهرام عزتی رئیس شبکه و درمان رامهرمز نیز گفت: باغ رستوران‌ها ، مکان‌های عرضه قلیان ، تالارهای عروسی ، آرامستانها و مشاغل پرخطر باید تا رسیدن به وضعیت عادی تعطیل شوند.

او گفت: از زمان شروع کرونا تاکنون ۱۷۰۰ مبتلا در این شهرستان شناسایی شد و بیش از ۸۰ نفر فوتی داشته‌ایم  در صورت عدم رعایت همگانی این آمار بالا خواهد رفت.

در ادامه این جلسه سایر مسئولان به اظهارنظر و ارائه راهکار پرداختند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *