سارقان را به منزل خود دعوت نکنید !

هشدار پلیس فتا به مناسبت هفته ناجا با شعار باهم برای امنیت و سلامت، در پیشگیری از سرقت منزل با فعال نبودن gps در هنگام ثبت تصاویر در فضای مجازی;
سارقان را به منزل دعوت نکنید!
رئیس پلیس فتا شهرستان دزفول گفت: اگر قابلیت موقعیت مکانی(gps) در مواقع غیرضروری خاموش باشد و یا تصاویر منتشرشده از سفر در فضای مجازی بدون تاریخ و مکان باشد، شاهد ناکام ماندن مجرمان سایبری در عملی کردن اهداف مجرمانه خود خواهیم بود.

سروان انصاری  بیان داشت : برخی از مجرمان سایبری با گشت زنی در فضای مجازی و عضویت در گروه‌های مختلف سعی می‌کنند به دنبال طعمه‌های جذاب و کم دردسر باشند.

وی ادامه داد: ازآنجایی ‌که ثبت لحظات خوش و به‌ یادماندنی توسط دوربین‌های با کیفیت به یکی از قابلیت‌های مهم گوشی‌های هوشمند تبدیل‌ شده است لذا برخی از تصاویر ثبت و منتشرشده در گروه‌های مختلف می‌تواند به قیمت سرقت از منزل آنان تبدیل شود.

انصاری در تشریح این روش اظهار داشت: ارسال تصاویری که گویای موقعیت مکانی و توضیحات تکمیلی مبنی بر نبودن در منزل برای مدتی و غیره است زمینه را برای سودجویی برخی از سارقان فراهم خواهد آورد و در ادامه سارقان منازل با استفاده از همین ظرفیت فضای مجازی با رصدهای خود اقدام به شناسایی افرادی می‌کنند و یک فرصت مناسب با آرامش خاطر و بدون مزاحمت اقدام به سرقت اموال می‌ کنند.

این مقام انتظامی در توصیه به کاربران تأکید کرد: تا حد امکان از انتشار تصاویر خود در ایام مسافرت خودداری کرده و در صورت نیاز بعد از اتمام  مسافرت اقدام به تهیه سفرنامه خود کنند.

رئیس پلیس فتا شهرستان دزفول به فعال بودن gps در هنگام ثبت تصاویر هشدار داد و گفت: اگر قابلیت موقعیت مکانی(gps) در مواقع غیرضروری خاموش باشد و یا تصاویر منتشرشده بدون تاریخ و مکان باشد، شاهد ناکام ماندن مجرمان سایبری در عملی کردن اهداف مجرمانه خود خواهیم بود.

سروان انصاری در خاتمه خاطرنشان کرد: پل ارتباطی پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی آماده پاسخگویی و راهنمایی آنلاین به گزارش‌های ثبت‌شده شهروندان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دانایی رمز امنیت برای غیر ممکن کردن ورود سارقین کافیست بدانید آنها روح نیستند که از دیوار عبور کنند و درب، بالکن، نورگیر و پنجره معابری هستند که باید غیر قابل نفوذ شوند، بویژه برای سارقینی خشن که فقط در حضور صاحبخانه وارد میشوند تا با کتک و تهدید از محل اموال ارزشمند مطلع شوند، پس فقط قفل هوشمند ضد دیلـم گاردمن که مجهز به سیستم ضد زورگیری است نصب کنید چون الف- سارقین فقط قفلها را باز یا تخریب میکنند و فلزی بودن درب و حفاظ براشون مهم‌ نیست و فقط قفل هوشمند ضد دیلـم گاردمن میتونه ورود سارقین را از طریق شاه کلید، توپی زنی و دیلم زنی غیر ممکن کنه، ضمن اینکه سیستم ضد زورگیری قفل هوشمند ضد دیلم گاردمن، در مقابل سارقین خشن که تحت عناوینی مثل مامور پلیس، آب، برق و گاز، خودتون درو براشون باز میکنید، از‌ کتک خوردن، تجاوز و حتی قتل نجاتتون میده ب- برای بالکن، نورگیر و پنجره ها نیز حفاظ ضد دیلم که قابل تخریب از جای جوش نباشه ضروریه ج –گاوصندوق ضد دیلم مجهز به قفل هوشمند ضد زورگیری گاردمن نیز تنها روش مقابله با سارقین آشنا ولی خشنی است که به هر دلیل میتوانند در خانه حضور داشته باشند