مدیرعامل شرکت گاز خوزستان اظهار کرد:

تکذیب شایعه بی بو شدن گاز شهری خوزستان

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان ضمن تکذیب شایعه بی بو شدن گاز شهری استان گفت: گاز مورد نیاز مصارف خانگی استان همواره در ایستگاههای تقلیل فشار موجود در ورودی شهرها پس از تزریق موادی خاص از جنس ترکیبات گوگردی بودار می‌شود و نیروهای بخش تعمیرات نیز به صورت روزانه مقدار این بو را اندازه‌گیری و پایش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز عبدالله ابول ‌پور در نشست خبری امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ۹۹ گفت: شرکت گاز استان خوزستان با مصرف سالانه بیش از ۱۸ میلیارد متر مکعب گاز پس از تهران و اصفهان سومین مصرف کننده بزرگ کشور است که این مصرف بیش از ۹۵/۵ درصد آن در بخش صنعت و ۴/۵ درصد در بخش خانگی صورت می‌گیرد.

وی افزود: البته اگر طرح توسعه نیروگاه اندیمشک، پتروشیمی مسجد‌سلیمان و افزایش مصرف در منطقه ویژه ماهشهر به اجرایی شوند این میزان مصرف گاز به ۹۸/۵ درصد در بخش صنعت و ۱/۵ درصد در بخش خانگی تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۷ چشم‌انداز شرکت گاز خوزستان بر پایه عدم توسعه شبکه‌های گاز رسانی و افزایش کیفیت خدمات تا رسیدن به شرکت نمونه کشوری در افق ۱۴۰۴ تغییر پیدا کرده است.

ابول پور ضمن تکذیب شایعه فضای مجازی مبنی بر بی بو شدن گاز شهری استان گفت: گاز مورد نیاز مصارف خانگی استان همواره در ایستگاههای تقلیل فشار موجود در ورودی شهرها پس از تزریق موادی خاص از جنس ترکیبات گوگردی بودار می‌شود و نیروهای بخش تعمیرات نیز به صورت روزانه مقدار این بو را اندازه‌گیری و پایش می‌کنند.

وی یادآوری کرد: تعهد شرکت گاز تنها تا شیر خروجی رگلاتور منازل است و این شرکت طبق قانون به هیچ عنوان حق ورود به منازل شهروندان را ندارد یعنی ما در هنگام نشت گاز فقط وظیفه قطع گاز را داریم و رفع نشت و سایر مباحث مربوط به آن برعهده شرکت‌های لوله کشی و سازمان نظام مهندسی است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان تصریح کرد: فقر و خرابکاری از جمله دلایل عمده سرقت لوله‌های انتقال گاز در خوزستان است و ما در موقع برخورد با این مسئله به سرعت با اقدامات تعمیری از قطع طولانی مدت خدمات گاز رسانی جلوگیری می‌کنیم.

ابول پور در پایان با بیان اینکه عملیات گاز رسانی به ۹۹ درصد بخش شهری و ۸۷ درصد بخش روستایی استان انجام شده است اظهار کرد: هشت سال است که قیمت حق اشتراک گاز در استان تغییر نکرده است.