*بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی و تجهیز مراکز درمانی شهرستان مهم ترین مطالبه مسئولان و مردم*

خورنا – فرزاد شعبانی

به گزارش خبرگزاری خورنا؛ جلیل ظهیری معاون فرماندار رامشیر به همراه ساری زاده معاون توسعه، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و هیئت همراه و جمعی از مسئولین محلی از مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان بازدید کردند.

معاون فرماندار رامشیر در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از زحمات کادر بهداشتی و درمانی در طول این ایام گفت: بهبود شاخص های بهداشتی و درمانی و تجهیز مراکز درمانی شهرستان یکی از مهم ترین مطالبات مردمی و مسئولان شهرستان بوده و ضرورت دارد دانشگاه علوم‌ پزشکی استان نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد.

ظهیری با اشاره به شیوع کرونا ویروس و لزوم کاهش تجمعات و ترددهای غیر ضروری اظهار داشت: ضرورت دارد تمامی خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی مردم شهرستان در بیمارستان رسول اکرم(ص) داده شود تا مردم نیازی به مراجعه به شهرستان های همجوار نداشته باشند.

معاون فرماندار رامشیر ضمن اعلام حمایت همه جانبه از کادر درمان و بهداشت و مدافعان سلامت گفت: در شرایط کرونا ما نیز خود راجزئی از کادر درمان شهرستان دانستیم و سعی کردیم با تمام توان از حوزه بهداشت و درمان حمایت کنیم تا به ارایه خدمات با کیفیت بهتر بپردازند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان رامشیر و عبور جاده ترانزیتی اهواز به بندرماهشهر از شهرستان و حجم بالای ترددها و تلفات جاده ای گفت: در صورت تجهیز بیمارستان رامشیر به امکانات مورد نیاز و جذب نیروهای متخصص می توان خدمات متنوعی به مراجعین داد و مرگ و میر ناشی از تصادفات را نیز کاهش داد.

ظهیری گفت: از مهمترین نیازهای شهرستان در بخش درمان و بهداشت تامین نیروی انسانی مورد نیاز می باشد که در حال حاضر در اکثر بخش ها این مشکل وجود دارد.

مواردی نظیر کمبود متخصص در بخش های مختلف نظیر زنان و زایمان و کودکان، تجهیز مراکز درمانی و آزمایشگاهی، اختصاص اعتبارات لازم جهت تکمیل سایت اداری و ساخت سالن اجتماعات و پرداخت مطالبات و عوارض شهرداری از دیگر مواردی بود که در حاشیه این بازدید مطرح شد.

ساری زاده نیز ضمن ابراز خرسندی به جهت حضور در شهرستان و بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان، قول مساعد دادند تا با نگاه ویژه، اختصاص اعتبارات لازم نیازها و کمبودهای موجود حوزه بهداشت و درمان شهرستان برطرف شود.