هشدار مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نسبت به پایداری هوا و سکون نسبی جو در سطح استان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان روز سه‌شنبه ۲۹ مهر ۹۹ نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها و پایداری و سکون نسبی جو در سطح استان هشدار داد.

به گزارش خورنا امید بن عباس در این هشدار اعلام کرد: براساس هشدار آلودگی سطح زرد مورخ ۲۹ مهر ۹۹ هواشناسی کشور و هواشناسی خوزستان از اواخر روز سه شنبه ۲۹ مهرماه ۹۹(روز جاری) تا روز دوشنبه ۵ آبان ۹۹ شاهد پایداری هوا و سکون نسبی جو در سطح استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: این وضعیت باعث افزایش غلظت آلاینده ها در سطح شهرهای بزرگ و صنعتی استان شده و کیفیت هوا را تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس پایین می‌آورد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: در این هشدار ضمن اعلام حالت آماده باش به دستگاههای مختلف استان به برقراری کشیک‌ شبانه روزی و تاکید برحضور بخش‌های مورد نیاز در محل فعالیت، دستور داده شد.

بن‌عباس افزود: همچنین در این هشدار به دستگاههای ذی‌ربط نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارایه توصیه های ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری و کاهش ترددهای شهری به شهروندان بویژه بیماران تنفسی و قلبی، کودکان، سالمندان، گروه‌های حساس، رانندگان و ساکنان شهرهای بزرگ و صنعتی و نیز اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی دستور داده شد.

وی در پایان گفت: اتخاذ تمهیدات لازم جهت مدیریت سوخت مصرفی شرکت ها، کارخانجات و مراکز صنعتی به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی به منظور کاهش آلودگی و نیز استقرار مراکز درمانی سیار و اورژانس ۱۱۵ در مکانهای پرتردد شهرهای بزرگ وصنعتی در صورت نیاز، همچنین ارتباط مستمر با اداره کل مدیریت بحران استان و اعلام هرنوع حادثه احتمالی، اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت ترددهای شهری به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی طبق ضوابط و غیره جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی از دیگر دستورات مدیریت بحران به اعضای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان ها و دستگاه‌های مرتبط در این هشدار است.