سومین نشست توسعه گردشگری روستایی اهواز برگزار شد

سومین نشست توسعه گردشگری روستایی اهواز امروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه با حضور سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز، بخشدار، دهیاران و اعضای شوراهای روستای بخش مرکزی شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا در این جلسه سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز با اشاره به شعار امسال روز جهانی گردشگری با عنوان “گردشگری و توسعه روستایی” و نیز ظرفیت‌های شهرستان اهواز در حوزه گردشگری روستایی و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیان کرد: گردشگری این قابلیت را دارا است تا به عنوان محرک توسعه، زمینه‌ساز ایجاد توسعه پایدار و فرصتی برای معرفی فرهنگ مناطق روستایی عمل کند.

تبار قریب گفت: از مهمترین ارکان توسعه گردشگری در روستاها، مشارکت جامعه محلی است و این موضوع مستلزم ارائه اموزش‌های موردنیاز در این حوزه است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با مشارکت بخشداری، دهیاران، دستگاه‌های دولتی مرتبط، فعالان رسانه و سایر بخش‌های تأثیرگذار بتوانیم طرفیت‌های گردشگری روستایی اهواز را معرفی و از آن‌ها بهره‌برداری کنیم.

در ادامه جلسه بخشدار و دهیاران بخش مرکزی اهواز، ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی مناطق را برشمردند و برای زمینه‌سازی توسعه گردشگری روستایی اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است در پایان نشست، مراحل و ضوابط دریافت مجوزها، تسهیلات و سیاست‌های حمایتی موجود، ضرورت تعریف رویدادها و معرفی مقاصد گردشگری و نحوه همکاری‌های مشترک برای اعضاء ارائه شد و همچنین مقرر شد جلسات بازدیدهای میدانی مشترکی برای ظرفیت‌سنجی در مناطق روستاهایی اهواز نیز انجام شود.