آغاز بهره برداری از دبستان “لاله یک” در روستای خلافیات ماهشهر

خورنا: دبستان ۳ کلاسه ی لاله ۱ که توسط پتروشیمی لاله ساخته شده بود، امروز طی مراسم افتتاح رسمی به بهره برداری رسید.
فرماندار شهرستان بندرماهشهر در مراسم افتتاح این دبستان با ابراز خرسندی از زمانبندی آغاز و انجام مناسب این پروژه گفت: به موقع تمام شدن پروژه ها نشان از حسن همکاری نوسازی مدارس با مدیریت پتروشیمی لاله بوده و این تعامل برای شهرستان ثمر بخش است.
منوچهر حیاتی در ادامه خاطر نشان کرد: در دنیا مرسوم است که قبل از شکل گیری و استقرار هر صنعت در یک منطقه خدمات دهی به منطقه آغاز می شود و به حمد الله در شهرستان ماهشهر این امر محقق شده است. لکن جادارد که اینگونه اقدامات پررنگ تر شود.
وی از خدمات شرکتهایی چون پتروشیمی های رازی، نویدزرشیمی، لاله و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به نیکی یاد کرد و افزود: سایر شرکتهای منطقه نیز بایستی با الگوگیری از این شرکتها، در این جهت گامهای بیشتری بردارند و قدر مسلم مردم قدرشناس صنعت پتروشیمی هستند.
روستای خلافیات یکی از روستاهای محروم و دورافتاده ی شهرستان بندرماهشهر و در مسیر آزاد راه خلیج فارس قرار دارد که پیش از ساخت این دبستان، کودکان این روستا در یک اتاق ساده مشغول تحصیل بودند.
نماینده ی پتروشیمی لاله، هدف از ساخت این دبستان را همراهی با خیرین مدرسه ساز عنوان کرد و افزود: در این زمینه ما تاکنون ساخت ۳ مدرسه را آغاز کرده ایم که امروز اولین آنها راه اندازی شد. ساخت ۲ مدرسه ی دیگر نیز با برنامه ریزی ۴ الی ۵ ماهه امیدواریم مثل پروژه ی اول، در زمان پیش بینی شده به بهره برداری برسند.
تاکنون مدرسه ی “لاله ۳” با ۴۰ درصد و “لاله ۲” با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مطابق با برنامه پیش رفته اند که امیدواریم با تامین به موقع منابع مالی و همکاری سایر دست اندرکاران در موعد مقرر در اختیار سیستم آموزشی شهرستان قرار گیرند.
مدارس لاله ۲ و ۳ در روستاهای آلبوعلایج وسطی و علیا با فاصله ی ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر از روستای خلافیات قرار دارند.