تعمیر شناورهای منطقه ویژه بندرامام با تکیه بر توان داخلی

خورنا: معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تعمیرات اساسی شناورهای منطقه ویژه بندرامام با تکیه بر امکانات و تامین کنندگان داخل کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرامام، بهروز آقایی در حاشیه بازدید از پروژه‌های تعمیراتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ آماده به‌کاری تجهیزات دریایی و جلوگیری از هرگونه وقفه در عملیات بندری بسیار لازم و ضروری ا‌ست.

وی افزود: در این راستا طی یک ماه، تعمیرات اساسی زیر آبی شش فروند شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در حال انجام بوده  که انجام همزمان تعمیرات اساسی این پروژه‌ها مستلزم هماهنگی، تعامل و برنامه‌ریزی پروژه‌ها و همچنین بهره برداری بهینه از امکانات و تامین کنندگان داخل کشور است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: در این راستا از پروژه‌های تعمیراتی و به انجام رسیده می‌توان به یدک‌کش ۱۵ خرداد، هادی ۸، یدک‌کش‌های احد ، رشید۱، ناجی۴  و کشتی مهر اشاره کرد.

وی همچنین عنوان کرد: یدک‌کش ۱۵ خرداد، متعلق به شرکت ملی پایانه‌های نفتی ایران بوده که با انجام حجم بسیار گسترده و تخصصی تعمیرات در قسمت‌های مختلف به ویژه سیستم رانش، ولوها، لوله‌ها، بدنه و … از روی داک سرسره آنداکینگ شد.

آقای تصریح کرد: یدک‌کش‌های احد و رشید یک ، پس از آنداکینگ یدک‌کش ۱۵ خرداد، در اقدامی کم‌نظیر با خرک چینی در فاصله زمانی کمتر از چهار ساعت، یدک‌کش‌های رشید یک و احد را بر روی داک مستقر و هر دو شناور نیز به طور همزمان در بر روی داک مستقر شدند.

وی در پایان اظهار کرد: کشتی مهر۴ یکی از منحصر به‌فردترین تجهیزات دریایی سازمان بوده و در امر بویه‌گذاری در استان‌های خوزستان و بوشهر فعالیت می‌کند و پس از اتمام عملیات بویه‌گذاری اضطراری در عسلویه به مقصد بندرعباس و داک شهید درویشی عزیمت کرد و بر روی آن داک مستقر و بلافاصله تعمیرات اساسی آن آغاز شد و پس از اتمام آن ظرف مدت ۳۰ روز به ناوگان خدمات رسانی به علائم کمک ناوبری خواهد پیوست.