امکان افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اندیمشک به ۱۵۰۰ نفر/ دانشگاه فرهنگیان یکی بزرگترین کار آفرینان کشور است

خورنا_ رئیس دانشگاه فرهنگیان اندیمشک گفت: در صورت ایجاد فضاهای خوابگاهی و آموزشی ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اندیمشک تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۱۵۰۰نفر می رسد.

مرید نیازی در گفت وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک با بیان این که پس از برگزاری کنکور سراسری دانش آموزان منتظر اعلام نتیجه زحمات دوازده ساله خود هستند، اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه و با توجه به مزایای فراوان انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان، بسیاری از خانواده ها مایل به پذیرفته شدن فرزندانشان در این دانشگاه انسان سازهستند.

وی استخدام دولتی را یکی از مزیت های دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: قبولی در دانشگاه فرهنگیان باعث می‌شود که دانشجویان از همان ابتدای پذیرش در دانشگاه استخدام دولتی شوند .

رئیس دانشگاه فرهنگیان اندیمشک ادامه داد: مزیت دیگر قبولی در دانشگاه فرهنگیان این است که دانشجو از همان ابتدای شروع و ثبت نام در دانشگاه (در دوره ۴ ساله دانشجویی) حقوق ثابت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر حقوق دانشجو معلمان ماهیانه دو میلیون و هشتصد هزار تومان است که به تناسب استفاده از امکانات خوابگاهی و عدم استفاده از آن ۴۵% و ۲۵% از این مبلغ کسر می گردد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن چهار سال مدت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در سنوات خدمتی آن‌ها محاسبه می‌شود، به این صورت که این ۴ سال جز سابقه کار آن‌ها محسوب می‌شود.

نیازی تصریح کرد: مزیت مهم دیگر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان این است که دانشجویان پسر قبول شده در دانشگاه فرهنگیان خدمت سربازی ندارند و فقط باید دوره آموزشی را بگذرانند و هم چنین دانشجویان از بیمه بازنشستگی و سلامت نیز برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به این که امکان ادامه تحصیل تا مدارج عالی برای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان مهیا است، افزود: دانشگاه فرهنگیان یکی بزرگترین کار آفرینان کشور می باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اندیمشک با بیان این که ایجاد اشتغال پایدار از ویژگی های مهم این دانشگاه است، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان اندیمشک واحد برادران در حال حاضر پذیرای ۳۵۴ دانشجوی پیوسته در رشته های آموزش ابتدایی و مشاوره می باشد .

وی ادامه داد: تعداد ۱۹۸ دانشجوی مهارت آموز ماده ۲۸ در رشته های ادبیات، علوم اجتماعی، مربی امور تربیتی، تاریخ و معارف اسلامی در دانشگاه فرهنگیان اندیمشک مشغول به تحصیل می باشند.

نیازی خاطر نشان کرد: در دفترچه کنکور سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۳۲ دانشجوی جدید در رشته های مشاوره و ابتدایی در این دانشگاه پذیرفته می شوند و به تحصیل ادامه خواهند داد، که با توجه به شرایط کرونایی این روزها و تاخیر در اعلام نتایج و مصاحبه پذیرفته شدگان، آغاز به تحصیل آنان در ترم بهمن ماه ۹۹ خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به مجازی بودن کلاسهای دانشگاه و عدم استفاده از خوابگاه توسط دانشجویان مشکلی برای پذیرش این تعداد دانشجو وجود ندارد اما در صورت برگشت به شرایط عادی، با کمبود فضای خوابگاهی مواجه خوایم شد که امیدواریم با تدابیر مدیریت استانی ترتیبی اتخاذ شود که با ایجاد مکانهای جدید،پذیرای این عزیزان باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اندیمشک افزود: از دیگر محدودیت های موجود دانشگاه فرهنگیان اندیمشک نبود یک سالن چند منظوره ورزشی است که امیدوارم مسئولان محترم شهرستان همچون گذشته نگاه ویژه ای به رفع این مشکل داشته باشند.

نیازی تصریح کرد: تمام سعی ما بر این است بتوانیم مجوزرشته های بیشتری را دریافت کنیم و با توجه به نیروی انسانی توانمند و اساتید خبره این ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان اندیمشک وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت انسان و معلم در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است، رسالت فرهنگی و پژوهشی این دانشگاه آن را از سایردانشگا هها متمایز می سازد.

نیازی تصریح کرد: امروزه تعلیم و تربیت از دشوارترین، ظریف ترین و پرثمرترین امور انسانی و امری پر ارج به حساب می آید و نقش معلمان در این امر بسیار حساس،مهم، موثر و سازنده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اندیمشک ادامه داد: با ایجاد و گسترش تشکیلات دانشگاه فرهنگیان و ارائه برنامه های متنوع و متناسب می توان معلمانی تربیت کرد که مهارت ها و فنون لازم را در ابعاد انسانی و ادراکی کسب کنند و بتوانند از هنر، علم و تجربه خود در تبدیل انسان های خام به انسان های خلاق، بالنده و متعادل بهره گیرند.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر جایگاه و رسالت ارزنده ای در نظام تعلیم و تربیت کشور دارند. در همین راستا دانشگاه فرهنگیان اندیمشک بارها آمادگی خود را جهت پژوهش در حوزه های تربیتی و آسیب های اجتماعی به ادارات شهرستان ابلاغ داشته است و این آمادگی وجود دارد تا با تیمی خبره از اساتید دانشگاه و با روشهای علمی و کار پژوهشی مشکلات تربیتی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان آسیب شناسی شده و دستگاه های مربوطه اقدام به رفع آنان نمایند.

نیازی خاطر نشان کرد: دانشگاهها به مثابه کلنیک های درمانی هستند که بیماران به آنها مراجعه می کنند، نه اینکه دانشگاهها به دنبال بیمار بروند و دانشگاه های چهارگانه شهرستان رسالت های کاملا متفاوتی دارند و مقایسه آنها با یکدیگر در انجام مسئولیت ها، علمی و منطقی نیست.

 

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *