جزئیات آخرین تقسیمات کشوری در خوزستان تشریح شد

خورنا: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان جزئیات آخرین تقسیمات کشوری در استان را تشریح کرد.

سیدکریم حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ابلاغیه سه شهرستان در استان صادر و از میان آن‌ها در ۲ شهرستان آغاجاری و حمیدیه فرمانداری مستقر شده‌است. همچنین صدور ابلاغیه شهرستان‌های کارون، بندرامام(ره) و کرخه نیز در حال پیگیری است. البته کارون به شهرستان تبدیل شده که به محض ابلاغ، فرماندار این شهرستان مشخص می‌شود.

وی ادامه‌داد:‌ در اهواز ۲ بخش جدید غیزانیه به مرکزیت غیزانیه با ۲ دهستان مشرحات و غیزانیه و بخش اسماعیلیه به مرکزیت روستای صفحه با دو دهستان اسماعیلیه شمالی و اسماعیلیه جنوبی ایجاد شده است. همچنین بخش دارخوین به مرکزیت دارخوین با دو دهستان دارخوین و دریسیه در شهرستان شادگان ایجاد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: سه بخش در رامهرمز از جمله بخش ابوالفارس به مرکزیت روستای باوج با دو دهستان ابوالفارس و سه تلون، بخش رودزرد به مرکزیت روستای رودزرد با دو دهستان جرّه و ماماتین و بخش سلطان آباد به مرکزیت روستای سلطان آباد با دو دهستان سلطان آباد و رستم آباد ایجاد شده‌اند که به دنبال این بخش‌ها بخشداری تأسیس خواهد شد.

حسینی اظهارکرد: در شهرستان شوشتر بخش میان‌آب با مرکزیت روستای علی‌الحسن و تشکیل دو دهستان میان‌آب شمالی و میان‌آب جنوبی و در شهرستان مسجدسلیمان نیز بخش عنبل به مرکزیت روستای عنبل با دو دهستان عنبل و زیلایی ایجاد و روستای گُلگیر به شهر گُلگیر تبدیل شد که شهرداری این شهر نیز به دنبال این تغییر دایر شده‌است. در شهرستان شوشتر روستای سردار آباد به شهر سرداران، در شهرستان دشت آزادگان روستای کوت سیدنعیم به شهر کوت سید نعیم و روستای ابوحمیضه به شهر ابوحمیضه تبدیل شد.

وی افزود: در شهرستان بهبهان نیز روستای منصوریه به شهر منصوریه و روستای مشهد با ادغام روستاهای اطراف به شهر تشان و در شهرستان شادگان روستای خروسیه جنوبی به شهر خنافره تبدیل شد. همچنین نام روستای عمه در این شهرستان به روستای بصیر آباد تغییر کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت‌: در شهرستان اندیمشک نیز شهرک بابک به شهر آزادی، شهرک چم‌گلک به شهر چم‌گلک و روستای بیدروبه به شهر بیدروبه تبدیل شدند. همچنین در اندیکا روستای جعفرآباد مرکز بخش آبژدان، با ادغام روستاهای هم‌جوار به شهر آبژدان و در شهرستان دزفول نیز روستای سیاه منصور به شهر سیاه منصور تبدیل شد و نام شهر دز آب به شهر امام تغییر یافت. در اهواز نیز روستای الهایی و روستای قلعه سحر به شهر الهایی تبدیل شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: تغییر نام‌ها و تبدیل روستاها به شهر و سایر موارد در این تقسیمات کشوری که در استان خوزستان انجام شد، چندین سال است که از سوی مردم این مناطق درخواست شده بود و با پی‌گیری‌ها و انجام مکاتبات مختلف، درسال جاری به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: این نتایج حاصل توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت به خواسته‌های مردم بوده‌است که قطعاً این اقدامات موجب شادی مردم این مناطق خواهد شد. با توجه به این‌که در آستانه تعیین بودجه سال آینده هستیم، قطعاً دولت در تقسیم‌بندی بودجه توجه خاصی به این مناطق خواهد داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سید عباس احمدی سلام من از اهالی روستای خبینه سفلی هستم میخواستم تاریخ تقسیم دهستان و بخش اسماعیله رو بدونم در چه تاریخی افتتاح میشه با تشکر
  • عباس بطیعه سلام من عباس بطیعه هستم چرا در روستای خبینه اسفالت کامل کردن