رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر مطرح کرد:

راه اندازی بیمارستان صحرایی ویژه کرونا در شوشتر

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ویژه بیماران کرونا خبر داد

به گزارش خورنا به نقل از ایسنا؛ دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به آخرین وضعیت بستری بیماران کرونا در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ تخت عادی برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر در نظر گرفته شده که حدود ۵۰ درصد ظرفیت آن تکمیل شده است. ۱۲ تخت ICU نیز به این بیماران اختصاص یافته که هشت تخت معادل دوسوم ظرفیت، تکمیل شده است.

وی افزود: درصدد راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان خاتم‌الانبیاء هستیم و تلاش می‌شود در صورت نیاز، با استفاده از سازه‌های سبک ۲۰۰ تخت عادی در قالب بیمارستان صحرایی راه‌اندازی شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ادامه داد: آمادگی لازم وجود دارد تا در مدت کوتاهی این بیمارستان برپا شود و با توجه به خنک شدن هوا، امکان استفاده از ظرفیت بیمارستان صحرایی وجود دارد. مقدمات این کار انجام شده و به محض نیاز، در مدت ۴۸ ساعت این بیمارستان صحرایی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان فصل پاییز ۱۲ تخت ICU‌ دیگر به تخت‌های ویژه شوشتر افزوده خواهد شد، گفت: به زودی پنج تخت ICU‌ در بیمارستان الهادی و هفت تخت ICU در بیمارستان خاتم‌الانبیاء افزوده خواهد شد تا در صورت نیاز استفاده شود.

کلانتر بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان الهادی ویژه زنان و کودکان است، تا حد امکان از این بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا استفاده نمی‌شود و تمهیدات اندیشیده‌شده برای زمان اجبار است تا به ناچار از ظرفیت بخشی از این بیمارستان استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در خصوص راه‌اندازی بیمارستان صحرایی و تخت‌های ویژه، در صورت نیاز حدود ۲۵۰ تخت عادی دیگر زیر بار می روند

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *