رئیس آتش نشانی اهواز خبر داد:

یکشنبه پر حادثه برای آتش نشانی اهواز

رئیس سازمان آتش نشانی اهواز از انجام ۱۱ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات در یکشنبه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا ابراهیم قنبری با بیان این خبر تصریح کرد: بیستم مهر ماه سال جاری ساعت هشت و ۴۰ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی انفجار گاز شهری در ساختمان مسکونی ۲ طبقه در بازارچه عامری اهواز به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.
وی افزود: شدت انفجارگاز شهری به حدی بود که چهار ساختمان مسکونی و ۶ باب مغازه به طور کامل تخریب شدند همچنین یکدستگاه خودرو پیکان وانت در اثر انفجار واژگون و تعدادی از غرفه های میوه فروشی و خودروهای اطراف نیز دچار آسیب جدی شدند.
قنبری اظهار کرد: در اثر این حادثه چهار مرد و یک زن کشته و ۹ نفر نیز مصدوم شدند که مصدومین به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شدند.
وی با اشاره به مهار آتش سوزی خودرو سمند ساعت ۹ و ۵۶ دقیقه جنب بیمارستان فاطمه الزهرا توسط آتش نشانان تصریح کرد: ستاد فرماندهی سازمان یک دستگاه خودرو اطفا حریق را به همره آتش نشانان ساعت ۹ و ۵۹ دقیقه به کوی سلیم آباد بین خیابان سلیم ۲ و سه اعزام و ماموران آتش نشانی حریق یک دستگاه تراکتور را با استفاده از لوله های آبرسان اطفا کردند.
قنبری به تصادف خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه تریلی ساعت ۲۰ و پنج دقیقه در کمربندی شیبان سه کیلومتربعد از پل صنایع فولاد اشاره و عنوان کرد: این تصادف منجر به مصدوم شدن راننده مرد ۳۴ ساله خودرو پژو ۴۰۵ شد که توسط آتش نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی از داخل خودرو خارج و به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد.
وی اظهار کرد: ترکیدن شیلنگ آبگرمکن در کیانپارس خیابان ۹ غربی ساعت ۱۹ و ۵۴ دقیقه آتش نشانان را به محل حادثه کشاند و ماموران آتش نشانی با ایمن سازی محل حادثه و اطفا حریق از پیشروی حریق و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.همچنین در حادثه مشابه دیگری به علت نشت گاز آبگرمکن در آشپزخانه مسکونی در منطقه کمپلو خیابان وحدت کوچه حکیمی ساعت ۲۱ و ۲۹ دقیقه آتش نشانان در محل حادثه حاضر شدن و عملیات اطفا حریق را با موفقیت انجام دادند.
قنبری ضمن اشاره به مهار آتش سوزی نیزار در منطقه زرگان خیابان مسجد جنب رودخانه در ساعت ۲۱ و ۴۲ دقیقه گفت: در حادثه نشت گاز از کپسول گاز در بازارچه منبع آب خیابان ۹ با ایمن سازی توسط آتش نشانان از بروز آتش سوزی و خسارت جلوگیری شد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان به نجات ۲ شهروند در عملیات نجات محبوسین در اماکن در منطقه کوی صادقیه و منطقه فرهنگ شهر خیابان امنیت توسط ماموران امداد و نجات سازمان نیز اشاره و اظهار کرد: گیر کردن دست مرد جوان ۲۵ ساله در لوله دروازه فوتبال در منطقه پردیس که منجر به نگرانی وی شده بود با حضور آتش نشانان و استفاده از تجهیزات برش رها سازی شد.