رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد:

تشکیل ستاد مبارزه با جرائم خاص در دادگستری خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: به منظور بررسی دقیق و پیگیری جدی جهت مبارزه با مخلان نظم عمومی و دیگر جرائم مهم، ستاد مبارزه با جرائم خاص در دادگستری خوزستان تشکیل و راه اندازی شده است و همه دستگاه ها مواظف هستند مصوبات این ستاد را اجراء و عملیاتی کنند.

به گزارش خورنا حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در دیدار با سردار سرتیپ سید جعفر میر احمدی نماینده ستاد نیروهای مسلح و هئیت همراه، بر اهمیت، جدیت و قاطعیت دستگاه قضایی استان در صیانت از امنیت و آسایش مردم تاکید کرد و گفت: دادگستری خوزستان تمام تلاش خود را در زمینه ایجاد و صیانت از امنیت مردم استان بکار گرفته و اجازه نخواهد داد خدشه ی به امنیت و آسایش مردم وارد شود و با جدیت و قاطعیت با مخلان نا امنی مبارزه می کند.

وی افزود: امنیت، آسایش و اموال مردم خط قرمز دستگاه قضایی استان است و سارقین مسلح و مخلان امنیت عمومی بدانند که با قاطعیت و بدون هیچ مسامحه ی با آنان برخورد می شود.

رئیس دادگستری خوزستان در ادامه تصریح کرد: همکاران قضایی در اسرع وقت و خارج از نوبت به پرونده های متهمین و مجرمین دستبرد به اموال مردم و مخلان امنیت عمومی رسیدگی کنند و بدون تاثیر جوسازی دشمنان داخلی و خارجی به اشد مجازات آنان را محکوم کنند.

وی ایجاد نا امنی در کشور را از اهداف دشمنان انقلاب عنوان کرد و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با سوء استفاده از مشکلات مردم و درست کردن شائبه به دنبال ایجاد نا امنی در جامعه و تضعیف نیروهای امنیتی و انتظامی کشور هستند و نباید اجازه داد دشمنان به تحقق اهداف خود دست پیدا کند و باید با قاطعیت و جدیت از نیروهای امنیتی و انتظامی حمایت همه جانبه صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی یکی از عوامل ایجاد نا امنی در کشور را سهل انگاری برخی از دستگاه ها برشمرد و اظهار داشت: همه دستگاه ها موظف هستند در بحث ایجاد و برقراری امنیت در جامعه همکاری و تعامل سازنده ی با دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی داشته باشند و دستگاه قضایی استان هیچ عذر و بهانه ی از دستگاه سهل انگاری در این زمینه را نمی پذیرد و اگر کوتاهی از دستگاهی سر بزند با آن برخورد قاطعی خواهد گردید.

وی افزود: به منظور بررسی دقیق و پیگیری جدی جهت مبارزه با مخلان نظم عمومی و دیگر جرائم مهم، ستاد مبارزه با جرائم خاص در دادگستری خوزستان تشکیل و راه اندازی شده است و همه دستگاه ها مواظف هستند مصوبات این ستاد را اجراء و عملیاتی کنند.

رئیس دستگاه قضایی استان در ادامه از دیگر عوامل ایجاد نا امنی را قاچاق اسلحه در کشور دانست و گفت: میزان خرید و فروش و استفاده از انواع اسلحه غیرمجاز در استان‌های مختلف کشور به ویژه مناطق مرزی در حالی رو به افزایش است که جرایم ارتکابی با سلاح گرم روز به روز افزایش می‌یابد و این خود زمینه‌ساز نا امنی و بروز اقدامات خشونت‌آمیز و همچنین جرم‌خیزی در سطح جامعه است که باید تمهیداتی را در نظر گرفته شود که امکان دسترسی آسان و ساده‌ی مجرمان به اسلحه از بین برود که این کار می‌تواند با اصلاح قوانین و تشدید مجازات خرید و فروش و حمل اسلحه جلوگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی استفاده از ظرفیت رسانه در ایجاد امنیت پایدار در جامعه را بسیار تاثیر گذار بر شمرد و افزود: رسانه ها می توانند در ایجاد و تحکیم امنیت در کشور نیز کارآمد باشند و باید اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی در مبارزه با سارقین و مخلان نا امنی در جامعه رسانه ی شود تا مردم اقدامات آنها اطلاع داشته باشند.

در این دیدار سردار سرتیپ میر احمدی نماینده ستاد نیروهای مسلح ضمن تقدیر از حمایت دستگاه قضایی خوزستان از نیروهای امنیتی و انتظامی، بر لزوم تشدید مجازات برای مخلان امنیت جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید با اشد مجازات با برهم‌زنندگان امنیت و آرامش مردم برخورد شود تا مایه عبرتی برای کسانی باشد که با اقداماتی از این دست، به فکر قدرت نمایی هستند.