سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار کرونایی در خوزستان بستری می‌شود/ هیچ داروی تقلبی تاکنون در استان کشف نشده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بیشترین رکورد بیمار بستری خوزستان در پیک دوم کرونا ۱۱۰ نفر است اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز دکتر فرهاد ابول نژادیان عصر امروز شنبه ۱۹ مهرماه ۹۹ در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۵ بیمارستان خوزستان اختصاص به بیماران کرونایی دارد اظهار کرد: برخی از این بیمارستانها مانند امیرالمومنین، فاطمه زهرا، رازی و طالقانی آبادان به علت معین بودن تمام ظرفیتهای بیمارستانی خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دهند.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای خوزستان را در حال حاضر ۸۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۳۰ نفر در بخش مراقبتهای ویژه به سر می‌برند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بیشترین رکورد بیمار بستری در پیک دوم کرونا استان ۱۱۰ نفر است اظهار کرد: روزانه به طور متوسط بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خوزستان بستری می‌شوند.

ابول نژادیان افزود: البته خوشبختانه تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خوزستان همچنان تک رقمی است.

وی یادآوری کرد: هرچه تعداد بیماران کرونایی ما افزایش پیدا کند معمولا دو هفته بعد شاهد بالارفتن تعداد بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه و فوتی‌ها در سطح استان خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه ضمن تاکید به سازمانها و ادارات استان برای رعایت مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: در حال حاضر افزایش مراجعات جمعی خانواده‌ها به مراکز درمانی حاکی از وجود این آلودگی در بین آنها می‌باشد که بر‌این اساس از خانواده‌ها می‌خواهیم که دورهمی‌ها و مراسمات فامیلی خود را هرچه سریعتر متوقف کنند.

ابول نژادیان اضافه کرد: البته در اسفند و فرودین ماه گذشته به دلیل ترس و نگرانی که از بیماری کرونا وجود داشت مردم کمتر به دید و بازدید‌ها می‌رفتند ولی در شبهای گذشته به خصوص در پارکها و بوستانهای ما شاهد نوعی دورهمی‌ها از سوی شهروندان استان بودیم.

وی یا بیان اینکه امروز اولین شهید سلامت استان در بیمارستان رازی اهواز تشیع شد اظهار کرد: این شهید یکی از پزشکان استان بود که در تمام مدت بیماری کرونا در بیمارستان رازی به مبتلایان کرونا خدمت رسانی می‌کرد. وی پس از اینکه برای بار دوم به کرونا مبتلا شد متاسفانه شب گذشته جان خود را در اثر این بیماری از دست داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون هیچ داروی تقلبی در خوزستان کشف نشده است زیرا تمامی داروخانه‌ها و بیمارستانهای استان از شرکت‌های پخش دارویی مشخصی نیازهای خود را تامین می‌کنند و نمی‌توانند خارج از این چرخه اقدام به خرید دارو کنند.

ابول نژادیان در پایان خاطر نشان کرد: تمامی داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی از طریق بیمارستان در اختیار آنها قرار می‌گیرد و هیچ بیماری برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان فرستاده نمی‌شود.