استاندار خوزستان خبر داد:

کاهش ۱۷ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان/ پارک‌های استان را خاموش کنید

استاندار خوزستان از کاهش ۱۷ درصدی رعایت پروتکلهای بهداشتی طی یک هفته اخیر در استان خبر داد و تصریح کرد: علیرغم هفته گذشته که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان ۵۹ درصد بوده است ولی در این هفته میزان رعایت به ۴۲ درصد کاهش یافت و این یک زنگ خطری است که دو هفته دیگر آثار خود را نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز شنبه ۱۹ مهرماه ۹۹ در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: خوزستان اگرچه دارای شهرهای قرمز و پرخطر کرونایی است ولی در حال حاضر هیچ شهر آلوده‌ای ندارد و این درحالیست که تعداد ۴۵ شهر کشور به ویروس کرونا آلوده می‌باشند

وی یادآوری کرد: با اقدامات انجام شده طی دو‌ هفته اخیر خوشبختانه منحنی رشد بیماری کرونا در خوزستان برخلاف دیگر استانهای کشور به صورت ملایم روند کاهشی پیدا کرده است و اگر همه مسئولین دست به دست هم بدهند و مردم نیز بیشتر رعایت بکنند به طور حتم این شیب مسطح نیز خواهد شد.

استاندار خوزستان در ادامه از کاهش ۱۷ درصدی میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی طی یک هفته اخیر در استان نیز خبر داد و تصریح کرد: علیرغم هفته گذشته که میزان رعایت این دستورالعمل‌ها در سطح استان ۵۹ درصد بوده است ولی در این هفته میزان رعایت ۴۲ درصد می‌باشد و این یک زنگ خطری است که دو هفته دیگر آثار خود را نشان خواهد داد.

شریعتی گفت: ادارات دولتی و اصناف باید از خدمات رسانی به افراد فاقد ماسک خودداری کنند و اگر در این زمینه مرتکب تخلف شوند با آنها برخورد جدی خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه کلیه پارکها باید تا عادی شدن شرایط کرونایی استان خاموش شوند اظهار کرد: خاموشی پارکها در شب اگر چه ممکن است تبعاتی چون افزایش سرقت‌ها را نیز در پی داشته باشد ولی از آنجا که حفظ جان انسانها از همه چیز بالاتر است باید هرچه سریعتر این کار توسط شهرداری‌ها صورت بگیرد.