طرح محیط‌‌یار مدارس در بهبهان اجرا می‌شود

خورنا: رئیس اداره محیط زیست بهبهان گفت: در حال تلاش برای اجرایی کردن طرح محیط‌یار مدارس در این شهرستان تا پایان سال جاری هستیم.

فرخ شیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: در هفته پاک سال جاری دو برنامه درختکاری نمادین را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در شهرک صنعتی و کارخانه سیمان بهبهان برگزار کرده و بروشورهایی در خصوص هوای پاک و محیط زیست میان شهروندان توزیع می‌کنیم.

وی افزود: همچنین با همکاری اداره محیط زیست گچساران و شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، همایشی را در این شهر در خصوص آلودگی هوا و نقش آلاینده‌ها در آن برگزار کردیم.

رئیس اداره محیط زیست بهبهان از عدم اختصاص اعتبار به برنامه‌های هفته پاک خبر داد و گفت: متاسفانه امسال یک ریال نیز به ما برای اجرای برنامه در هفته پاک اختصاص نداده‌اند و ما حتی بروشورهای توزیع شده را نیز به سختی تهیه و توزیع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه اعتبارات خوبی به ما داده می‌شد، می‌توانستیم مانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را در سطح شهر و مدارس برگزار کنیم.

شیرعلی از تلاش مجموعه محیط زیست بهبهان برای اجرا کردن طرح محیط‌یار مدارس در این شهرستان خبر داد و گفت: محیط‌یار مدارس می‌تواند مانند طرح همیار پلیس، فرهنگ‌سازی بسیار مناسبی در خصوص حفظ محیط زیست انجام داده و به همین دلیل به دنبال اجرایی کردن این طرح کشوری تا پایان سال در بهبهان هستیم.

وی بیان کرد: اجرای این طرح به قریب ۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داشته که به دنبال جذب اسپانسر برای اجرای محیط‌یار مدارس هستیم.

رئیس اداره محیط زیست بهبهان در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح محیط‌یار مدارس، انجام یک کار فرهنگی بزرگ و با ارزش بوده که می‌تواند بر حوزه محیط زیست در سالیان‌ آینده نیز تاثیرات فراوانی را به جای بگذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *