وجود ۴ صنعت آلاینده در خرمشهر/ فرصت رفع آلایندگی تا پایان دی ماه

خورنا: رئیس اداره محیط زیست خرمشهر از وجود چهار صنعت آلاینده در این شهرستان خبر داد.

سیدمحمدحسن فقیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: صنایع آلاینده باید برچسب‌های شاخص حفظ  محیط زیست را داشته و در راستای کاهش آلایندگی زیست محیطی گام بردارند.

وی افزود: به همین منظور سازمان محیط زیست یک برنامه پنج ساله را تدوین کرد که براساس آن هر شهرستانی باید در این سند پنج ساله ۲۰ درصد از صنایع آلاینده خود را کاهش دهد.

رئیس اداره محیط زیست خرمشهر ادامه داد: در حال حاضر چهار صنعت آلاینده از نظر کارشناسان محیط زیست منطقه در خرمشهر شناسایی شد که باید در طول مدت زمان یک ساله و تا پایان دی ماه امسال دو کارخانه از تعداد فوق آلایندگی‌های خود را کاهش دهند.

وی در همین خصوص تاکید کرد: نشر آلایندگی این صنایع در دو قسمت فاضلاب(صنعتی و انسانی) و همچنین بحث تصفیه و مدیریت پسماند است.

فقیه ادامه داد: اگر صنایع فوق تا پایان وقت اعلام شد در راستای رفع آلایندگی اقدامی‌ نکنند و در صورت دریافت اخطار از سوی محیط زیست مشمول پرداخت عوارض آلایندگی می‌شوند.

وی در همین خصوص افزود: چنانچه صنایع آلاینده در راستای اهداف زیست محیطی سازمان و رسیدن به شرایط مطلوب حرکت کنند، از پرداخت عوارض آلایندگی معاف می‌شوند.

*ارسال شعارهای زیست محیطی همزمان با هفته هوای پاک در خرمشهر

رئیس اداره محیط زیست خرمشهر در خصوص برنامه‌های اجرا شد توسط این ارگان در هفته هوای پاک بیان کرد: از طریق سیستم پیام رسان، تعداد زیادی پیام کوتاه در مضمون رعایت نکات زیست محیطی برای حفظ اکوسیستم طبیعی برای شهروندان خرمشهری ارسال شده است.

وی در پایان گفت: در همین راستا برنامه‌های نمادین و کارگاه‌های آموزشی با حضور تولیدکنندگان و دیگر نهادهای اجرایی منطقه در شهرستان خرمشهر برپا شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *