فرماندار شوشتر مطرح کرد؛

اخطار به تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

فرماندار شوشتر گفت: اگر هر مجموعه اداری یا غیر اداری که محل مراجعه مردم است، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، با شخص مسئول آن دستگاه برخورد جدی و قاطع خواهم کرد.

حسین پنبه‌دانه‌پور اظهار کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده متاسفانه رعایت موارد بهداشتی نسبت به پیک اول شیوع ویروس در مراکز عمومی کاهش پیدا کرده است که اصلاً قابل اغماض نیست.

وی افزود: ادارات، بانک‌ها، مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، دفاتر پیشخوان، مراکز پلیس + ۱۰، پاساژ‌ها و تمام محیط‌هایی که عموم مردم در آنجا رفت و آمد دارند، ملزم به اجرای کامل مسائل بهداشتی شامل رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک هستند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان شوشتر با اخطار به دستگاه‌هایی که مراعات موارد بهداشتی را نمی‌کنند، بیان داشت: ما اولین شهرستان در استان بودیم که یک شعبه بانک و مطب یک پزشک را به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب کردیم، بنابراین هیچ مسامحه‌ای در مواردی که سلامت مردم را به خطر بیاندازند قائل نمی‌شویم.

وی اضافه کرد: به دنبال همین مسئله، اگر بازهم ببینیم رعایت پروتکل‌ها در جایی انجام نشود، مطمئناً پلمب، تعطیل و برخورد جدی جزء تصمیمات‌مان خواهد بود.

پنبه‌دانه‌پور همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط نانوایی‌ها تاکید کرد و گفت: درصد قابل توجهی از نانوایی‌ها مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که بنده از متولیان ناظر انتظار دارم به طور جدی و دقیق موضوع را رصد کنند و در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی، سهمیه آرد نانوایی متخلف را قطع کنند.

گفتنی است، در هفته‌های اخیر وضعیت شهرستان شوشتر از لحاظ ویروس کرونا قرمز شده و آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میر افزایش شدیدی داشته است، که لازم است شهروندان محترم خود مراقبتی لازم را بیش از پیش مدنظر قرار دهند.

منبع