استاندار خوزستان:

کرونا آمار بازماندگان از تحصیل خوزستان را بالا برد

استاندار خوزستان علت اصلی بالا رفتن تعداد بازماندگان از تحصیل استان را در سالجاری شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: برای کاهش آسیب پذیری در این زمینه قرار شد تعدادی وسایل کمک آموزشی اعم از تبلت و موبایل تهیه و در اختیار خانواده‌های واجد شرایط استان قرار بگیرد که این مسئله اکنون از سوی نوسازی مدارس در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز چهارشنبه ۱۶ مهر در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان ضمن اشاره به کسب مجوز خرید خدمات آموزشی در استان گفت: انجام این طرح باعث بهبود کیفیت آموزشی و افزایش اشتغال در استان خواهد شد.

وی افزود: البته امیدواریم که مشکل کمبود معلم در استان نیز با افزایش جذبی که در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد ظرف چند سال آینده به حداقل ممکن برسد.

استاندار خوزستان در مورد بحث مدارس لازم توجه استان بیان کرد: طی چند سال گذشته به این مدارس توجه بسیاری شده است و سعی کردیم در راستای برقراری عدالت آموزشی با احداث ساختمان‌هایی در نقاط مختلف استان تا حد بسیار زیادی شرایط تحصیلی مساعدی را برای دانش‌آموزان لازم توجه و خانواده‌های آنها فراهم کنیم.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه کار ساخت هشت مدرسه لازم توجه در اهواز و چند شهر استان آغاز شده است اظهار کرد: این مدارس در دزفول، اندیمشک افتتاح شده‌ و‌ در شهرستانهای باوی و کارون نیز آماده افتتاح بوده و روند ساخت مدارس اهواز و بهبهان نیز در حال اتمام است و به زودی افتتاح خواهند شد.

وی علت اصلی بالا رفتن تعداد بازماندگان از تحصیل استان را در سالجاری شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: برای اینکه استان در این زمینه با آسیب‌های کمتری مواجه شود قرار شد تعدادی وسایل کمک آموزشی اعم از تبلت و موبایل تهیه و در اختیار خانواده‌های واجد شرایط قرار بگیرد که این مسئله اکنون از سوی نوسازی مدارس در حال پیگیری است.

استاندار خوزستان در پایان افزود: البته با کمک‌هایی که از طریق دولت، خیرین و پتروشیمی‌ها و غیره فراهم شده است در حال حاضر امکان خرید ۱۰ الی ۱۲ هزار تبلت و موبایل وجود دارد که این فرصت را نباید از دست داد.