رئیس پلیس فتا خوزستان: شهروندان به شایعات فضای مجازی در مورد راهپیمایی اربعین توجه نکنند

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به لغو مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای انجام مراسم عظیم پیاده روی اربعین صادر نشده و این مراسم برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا سرهنگ “شاهین حسنوند” در تشریح این خبر گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور که هم اکنون در پیک سوم آن هستیم باعث شده، برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین سال ۹۹ لغو شود و این موضوع را مسئولان ۲ کشور ایران و عراق بارها اعلام کرده‌اند.

وی افزود: با این وجود، برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از شور و اشتیاق هموطنان عزیز برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین، با انتشار شایعات و خبرهای جعلی مبنی بر باز شدن مرزها و صدور مجوز سفر به عراق باعث سردرگمی شهروندان می‌شوند، این در حالی است که ستاد اربعین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده همه مرزها مسدود و هرگونه تجمع و راهپیمای به سمت مرزها یا اماکن مقدس و مذهبی ممنوع است.

سرهنگ حسنوند با اشاره به دام کلاهبرداران سایبری برای زائران، گفت: علی‌رغم هشدارهای فراوان در مورد لغو راهپیمایی اربعین، همچنان شاهد انتشار تبلیغات برای ثبت نام در این مراسم معنوی هستیم؛ اغلب این تبلیغات که با وعده تخفیف‌های قابل توجه برای ثبت نام راهپیمایی اربعین صورت گرفته، سعی در جذب مخاطب دارند و حاوی لینک جعلی برای هدایت کاربران به درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) می‌باشند و در ادامه اقدام به سرقت اطلاعات بانکی قربانی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مسئولان مبنی بر اینکه تاکنون هیچ مجوزی برای خروج از کشور صادر نشده، شهروندان نباید به هیچ یک از شایعات فضای مجازی که در این زمینه درحال انتشار است توجه کرده و هرگونه خبر و اطلاعات جدیدی در رابطه با مراسم اربعین را فقط از رسانه‌های رسمی کشور مانند صدا و سیما پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: شهروندان در این روزها بیش از هر زمان دیگری مراقب شیوه‌های مختلف کلاهبرداری در فضای مجازی با عناوین مرتبط با اربعین باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک د به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.