مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

رشد ۱۶۰ درصدی راهیابی دانش ‌آموزان خوزستانی به المپیادهای کشوری/ مشکل کمبود معلم خوزستان ظرف چهار سال آینده برطرف می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ضمن اشاره به راهیابی امسال هشت دانش‌آموز خوزستانی به المپیادهای کشوری گفت: این راهیابی‌ها نسبت به سال گذشته رشد ۱۶۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز کورش مودت عصر امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۹۹ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: امسال اگرچه خوزستان نتوانست رتبه تک رقمی در کنکور بدست بیاورد ولی در مجموع موفق به کسب سه رتبه دو رقمی کشوری، ۶۲ رتبه سه رقمی کشوری، ۲۷ رتبه دو رقمی منطقه‌ای شد.

وی در ادامه تعداد رتبه‌های زیر هزار منطقه‌ای خوزستان در کنکور امسال را ۲۹۳ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته که تعداد آن ۲۱۴ نفر بود یک رشد ۳۶/۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان یادآوری کرد: حفظ یا ارتقای رتبه‌های کنکور استان در سالهای آینده تنها با خانوادگی کردن مقوله کنکور و سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در مدرسه‌های خاص مثل مدارس استعدادهای درخشان و شاهد به دست می‌آید. البته این مسئله نیز نباید منجر به غفلت از ظرفیت‌های بالقوه مدارس عادی ما در این زمینه شود.

مودت ضمن اشاره به راهیابی هشت دانش‌آموز خوزستانی در سالجاری به المپیادهای علمی کشور گفت: این راهیابی‌ها نسبت به سال گذشته رشد ۱۶۰ درصدی داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه خوزستان ۱۸ هزار نفر کمبود معلم دارد اظهار کرد: این کمبود نیرو ظرف چهار سال آینده با جذب نیرو بیش از سایر استانها از طریق تربیت معلم، ماده ۲۸ و خرید خدمات جبران خواهد شد.