مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان: ۳۵۰ نفر در هندیجان واکسن آنفلوآنزا دریافت کردند

به گزارش خورنا رئیسی گفت: واکسن آنفلوآنزا برای ۳۵۰ نفر از افراد در معرض خطر و جزو گروه‌های حساس در شهرستان هندیجان تزریق شد.

داوود رئیسی رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای ۳۵۰ نفر از اهالی این شهرستان که جزو افراد در معرض خطر و حساس بودند، صورت گرفت.

او افزود: بیماران سرطانی، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، مادران پرخطر، سالمندان با بیماری‌های زمینه ای، بیماران تالاسمی ماژور، سیکل سل، کادر درمان بیمارستان شهدا و مرکز ۱۶ ساعته کرونا از جمله گروه‌های اولویت اول بودند که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کردند.

رئیسی با بیان اینکه مقرر شده ۳۵۰ عدد دیگر از این نوع واکسن برای استفاده پرسنل فوریت‌های پزشکی ۱۱۵، سایر کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مادران پرخطر به هندیجان ارسال شود، اظهار کرد: پس از دریافت این واکسن مراحل تزریق آن‌ هفته آینده انجام خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان در پایان بیان داشت: واکسن آنفلوآنزا ایمنی ۵۰ تا ۶۰ درصدی ایجاد می‌کند و فرد را بطور کامل در برابر این بیماری و یا بیماری کرونا مصون نمی‌کند، به همین جهت در کنار واکسن باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرد. ضمن اینکه تزریق این واکسن برای گروه‌های در معرض خطر ضروری است و سایر افراد جامعه نیازی به تزریق آن ندارند.