ناظر گمرکات خوزستان: ریجستری تلفن همراه فقط در مبادی ورودی انجام می‌شود

ناظر گمرکات خوزستان و مدیر کل گمرک اهواز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید ریجستری تلفن همراه از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه سازمان گمرک ایران گفت: از این پس اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران صرفا در محل مبادی ورودی انجام می شود.

به گزارش خورنا غلامرضا بلوطی میرزا با اشاره به ابلاغ بخشنامه های جدید از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه سازمان گمرک ایران در خصوص اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران اظهار کرد: برابر مفاد بند (۱- الف) و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات مسافران ورودی برای ریجستری گوشی تلفن همراه مقرر شده که اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران صرفا در محل مبادی ورودی و پس از احراز هویت دقیق، تشخیص غیر تجاری بودن و همچنین طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشورانجام شود.
وی افزود: برابر مندرجات متن مصوبات مذکور از این به بعد هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن همراه مسافری یا بعد خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافران جلوگیری می شود.
ناظر گمرکات خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز تصریح کرد: کارشناسان مرتبط در گیت های مربوطه از ۱۲ مهر ماه بر اساس مصوبه ابلاغی جدید نسبت به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی و با رعایت کامل سایر مقررات اقدام می کنند.
بلوطی میرزا خبر داد: در صورت عدم وجود شناسه ارزش در سامانه TSC نسبت به پذیرش ارزش کالا بر اساس اسناد مثبته صاحب کالا و ادامه تشریفات گمرکی اقدام و سپس مراتب را برای اقدام لازم به دفتر تعیین ارزش اعلام می کنند.