مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان عنوان کرد:

پایین بودن امنیت مراکز کانون پرورش فکری در پارکهای اهواز؛ معتادان تزریقی در این پارکها وحشت ایجاد می‌کنند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: مراکز کانون پرورش فکری در پارکهای اهواز از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند بطوریکه حضور متمرکز و ‌متراکم معتادان تزریقی و نیز سگهای ولگرد باعث ایجاد یک فضای رعب‌ و وحشت در این پارکها شده است‌.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز وحید کیانی امروز دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹ در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک گفت: امسال استان خوزستان برای نخستین بار بعد از پنجاه سال توانست به عنوان میزبان هفته ملی کودک در سطح کشور انتخاب شود و این مراسم به خوبی با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور، استاندار خوزستان و سایر مسئولین شهری و استانی در اهواز برگزار شد.

وی در ادامه از برگزاری سه جشنواره استانی قصه گویی، سرود و‌ نمایش طی یکسال گذشته توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خبر داد و افزود: کسب رتبه اول کشوری گروه سرود اشبال کارون نیز از جمله دیگر افتخاراتی بود که در این مدت توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به دست آمد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ضمن اشاره به راهیابی یکی از گروه‌های نمایشی زیر نظر اداره‌کل متبوعش به جشنواره کشوری گفت: این جشنواره که قرار بود با حضور ۱۵ استان به میزبانی خوزستان در اردیبهشت‌ماه برگزار شود فعلا به دلیل اپیدمی کرونا به زمان دیگری موکول شده است.

کیانی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان روز گذشته در جشنواره استانی شهید رجایی توانست با کسب دو رتبه برتر به عنوان پرتلاش ترین و پر رشد ترین دستگاه استانی در بین دستگاهی اجرایی استان خوزستان شناخته شود.

وی با بیان اینکه از اسفند ماه گذشته به دلیل بیماری کرونا تمام فعالیت‌های آموزشی کانون زبان ایران به صورت برخط و آنلاین برگزار می‌شود اظهار کرد:
این کانون در حدود یازده هزار کاربر زبان آموز دارد که خوزستان در جمع ۳۱ استان کشور دارای رتبه نخست تعداد شرکت کننده در این کانون است.

این مقام مسئول عنوان کرد: کانون پرورش فکری خوزستان به دلیل بحث کرونا تمامی فعالیت‌های خود را در حال حاضر از شکل حضوری به مجازی تبدیل کرده است و با ایجاد ۲۹ کارگاه فعال در سایت کانون، کلیه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی خود را به صورت مجازی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند.

کیانی ادامه داد: البته طی یکسال گذشته نیز رشد فعالیت‌های کانون پرورش فکری خوزستان از ۴۰ به ۶۲ فعالیت باعث افزایش گرایش کودکان و نوجوانان به سمت کتابخانه‌های این کانون شده است.

وی در ادامه از ساخت فیلم سینمایی یدو توسط کانون پرورش فکری خوزستان خبر داد و ‌تصریح کرد: این فیلم یک بازخوانی از حماسه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بوده که توسط مهدی جعفری از کارگردان خوزستانی ‌اصل کشور ساخته شده و هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان کرد: با توجه به نیاز کانون به یک فضای نمایشگاهی ما طی چند ماه گذشته پارکینگ مخدوش موجود در حیاط اداره‌کل را جمع و به جای آن یک نگاره‌خانه‌ هنری را ایجاد کردیم که این نگارخانه پس از افتتاح تبدیل به محلی برای عرضه آثار فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان استان خوزستان خواهد شد.

کیانی گفت: مراکز کانون پرورش فکری در پارکهای اهواز از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند بطوریکه حضور متمرکز و ‌متراکم معتادان تزریقی و سگهای ولگرد باعث ایجاد فضای رعب‌ و وحشت در این پارکها شده است‌.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم که هرچه سریعتر با دخالت استانداری، شهرداری و سایر نهادهای مرتبط باردیگر فضای پاک و ایمنی برای استفاده کودکان و نوجوانان از امکانات مراکز کانون پرورش فکری مستقر در پارکهای اهواز ایجاد شود.

در ادامه این نشست مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با تبریک به مناسبت هفته ملی کودک گفت: حوزه کودک و نوجوان برای هر کشوری مهم و حیاتی برای هر کشوری است زیرا اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه از کودکان شروع می‌شود.

سعید رضوانی ضمن اشاره به پایداری منابع انسانی در مقایسه با منابع زیرزمینی و روزمینی گفت: توجه امروز به حوزه کودک و نوجوان نه تنها موجب تقویت اخلاق و تعاملات اجتماعی این افراد در حوزه‌های مختلف می‌شود بلکه از بین همین افراد نیز در آینده مدیران توانمندی برای اداره جامعه به وجود می‌آید.

وی در پایان با بیان اینکه استانداری خوزستان نگاه ویژه‌ای به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد اظهار کرد: کمک به کانون پرورش فکری در واقع کمک به خانواده و جامعه است و اثرات این کمک بسیار مستقیم و سریع‌الوصول در جامعه حس خواهد شد.