رییس هیات: توسعه زیرساخت پیست اتومبیلرانی غدیر اهواز در دستور کار است

 رییس هیات: توسعه زیرساخت پیست اتومبیلرانی غدیر اهواز در دستور کار است

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان با بیان این‌که توسعه پیست غدیر اهواز در دست بررسی و پیگیری قرار گرفت و مقرر شد برای این مهم تامین اعتبار شود، گفت:‌ امیدواریم با همکاری مسئولان، کارهای مربوطه هر چه سریع‌تر انجام شود تا در شهر اهواز یک پیست مناسب، استاندارد و ایمن داشته باشیم.

به گزارش خورنا،ابراهیم جوانمردی در خصوص وضعیت رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری در خوزستان اظهارکرد: با شیوع کرونا تمام برنامه‌های ورزشی از جمله برنامه‌هایی که ما برای هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان در نظر داشتیم، تحت تاثیر قرار گرفت. علاوه بر این نیز با توجه به این‌که در شش ماه اول سال در خوزستان با گرمای هوا مواجه هستیم، این موضوع باعث می‌شود که نتوانیم به اهداف اصلی‌مان دست پیدا کنیم اما با برنامه‌ریزی‌هایی که هیات انجام داده است، هیچ وقت نگذاشته‌ایم این شش ماه از سال را از دست بدهیم. در واقع اجازه نداده‌ایم هیچ چیزی کار هیات موتورسواری و اتومبیلرانی را در بخش‌های آموزش، قهرمانی و همگانی متوقف کند.

توسعه پیست اتومبیلرانی غدیر اهواز

وی در ادامه نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش زیرساختی، گفت: اقدامات خوبی در بخش زیرساختی طی ماه‌های گذشته انجام شده است؛ پیست موتورکراس اهواز در اقدامی جهادی در مدت زمان ۱۴ روزه آماده و به افتتاح رسید، ضمن این‌که احداث یک پیست موتورکراس در بخش ساحلی اهواز نیز با همکاری شهرداری منطقه یک در دستور کار قرار گرفته است. همچنین بحث توسعه پیست موتورسواری و اتومبیلرانی غدیر اهواز در جلسه شورای ورزش خوزستان با حضور استاندار خوزستان مطرح شد و این موضوع هم در دست بررسی و پیگیری قرار گرفت و مقرر شد برای این مهم تامین اعتبار شود. امیدواریم مسئولانی که در این زمینه باید اقداماتی انجام دهند، کارهای مربوطه را هر چه سریع‌تر انجام داده تا در کلانشهر اهواز یک پیست مناسب، استاندارد و ایمن داشته باشیم.

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان افزود: رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی در خوزستان علاقه‌مندان بسیاری دارد که باید بخش زیرساختی جدی گرفته شود تا بتوانیم ورزشکاران و علاقه‌مندان را ساماندهی کرده و به سمت پیست‌ها سوق دهیم تا در نهایت این عزیزان بتوانند برای خوزستان و کشور افتخارآفرینی کنند. به هر حال وقتی صحبت از پیست موتورسواری و اتومبیلرانی می‌شود، یعنی آن پیست باید تمامی شرایط لازم را داشته باشد. در همین زمینه نیز پیست غدیر اهواز برای استفاده بهتر جوانان، نیازمند توسعه است تا بتوانیم زمانی که میزبان مسابقات کشوری هستیم، به صورت تمام و کمال این رقابت‌ها را برگزار کنیم. تاکنون مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم و دریفت قهرمانی کشور را در پیست غدیر اهواز برگزار کرده‌ایم که در نوع خود بهترین رقابت‌ها بودند و خدا را شکر میزبان خوبی هم بوده‌ایم که با توسعه پیست نیز مطمئنا بهتر از این هم می‌توان مسابقات متعددی در رشته‌های موتور ریس، اتومبیلرانی سرعت، کلاس استاندارد و کارتینگ برگزار کنیم.

وی بیان کرد: البته تا تامین اعتبار برای بحث زیرساختی، بیکار ننشسته‌ایم و نگذاشته‌ایم کارها متوقف شود که جا دارد از قهرمانان، مربیان و داوران و به ویژه از دبیر هیات، هیات‌های شهرستانی و روسای کمیته‌های ستادی که همیشه همراه بوده‌اند و هم و غم آن‌ها نیز تنها موفقیت رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی استان در کشور است، تشکر کنم.

جوانمردی عنوان کرد: در مدت اخیر نیز دو دفتر هیات در شهرستان‌های رامهرمز و امیدیه به افتتاح رسید که موتورسواری و اتومبیلرانی این شهرستان‌ها واقعا دچار تحول خیلی خوبی شد و این جای امیدواری دارد که این دو شهرستان نیز بتوانند حرف برای گفتن داشته باشند. همچنین افتتاح دفتر بخش جایزان در دستور کار قرار دارد.

جلوگیری از اتفاقات تلخ با آموزش‌ مهارت‌های عمومی رانندگی

وی با بیان این‌که هیات و ورزشی موفق است که تمام مجموعه آن همدل و پای کار باشند و خدا را شکر چنین شرایطی در هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان وجود دارد، ادامه داد: همچنین برای فعال کردن بخش همگانی آماده برگزاری مسابقات رالی و موتورسواری با همکاری ارگان‌ها، شرکت‌ها و شهرداری‌ها هستیم زیرا یکی از وظایف ما این است که در بخش همگانی اقدامات خوبی انجام دهیم و در گذشته نیز این وظیفه را به خوبی انجام داده‌ایم. معتقدیم هر چه بتوانیم فرهنگ‌سازی کرده و فرهنگ ترافیک و ایمنی و آموزش مهارت‌های عمومی را ترویج دهیم و تاکید داشته باشیم که یک موتورسوار هنگام رانندگی باید کلاه ایمنی داشته باشد و چه در حوزه موتورسواری و چه اتومبیلرانی صحیح براند، ضمن این‌که افراد را در این بخش ساماندهی می‌کنیم و از بروز اتفاقات تلخ نیز جلوگیری خواهیم کرد.

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان با اشاره به توجه این هیات به مسابقات درگ یا شتاب که از علاقه‌مندان زیادی برخوردار است، گفت: برنامه‌هایی برای فعال کردن این رشته مدنظر است که پس از برنامه‌ریزی و هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی بر اساس دستورالعمل‌ها، مسابقه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد. ضمن این‌که هدف اصلی‌مان ساماندهی علاقه‌مندان به این رشته است و به دنبال خروجی مثبت از فعال کردن رشته درگ در استان هستیم.

برگزاری چندین رقابت استانی و کشوری تا پایان سال

وی همچنین با اشاره به مسابقات پیش‌روی هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان افزود: تا پایان سال چندین مسابقه در دستور کار هیات قرار گرفته است. برگزاری مسابقات موتورکراس و موتورتریل، مسابقات اتومبیلرانی همگانی اسلالوم ویژه بانوان، رقابت‌های اتومبیلرانی اسلالوم ویژه بانوان و آقایان، مسابقات موتورسواری همگانی، رقابت‌های درگ، تورینگ سافاری و رالی شهری خانواده، مدنظر هستند. در بحث آموزش نیز برگزاری کلاس‌های مربیگری موتورسواری و اتومبیلرانی، داوری مارشال، کلاس ایمنی موتور و ایمنی اتومبیلرانی و نقشه‌خوانی مقدماتی و حرفه‌ای مدنظر هستند. همچنین کلاس آموزش موتورسواری و اتومبیلرانی در سطح مهارت‌های عمومی و همگانی برگزار خواهد شد، چرا که آموزش می‌تواند نقش کلیدی و اساسی در بخش همگانی و حرفه‌ای داشته باشد.

جوانمردی گفت: بسیار پیگیر فعال‌تر شدن هیات‌های شهرستانی هستیم زیرا معتقدیم هر چه هیات‌های شهرستانی قوی‌تر و با برنامه‌تر پیش بروند در نهایت اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان قوی‌تر خواهد شد. درست است که کرونا وجود دارد اما قرار نیست هیچ هیات شهرستانی در کار خود توقف داشته باشد و ما در این زمینه نظارت لازم را خواهیم داشت و اگر هیاتی کم‌کاری کند از چشم ما دور نخواهد ماند. طی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم، سرکشی به هیات‌های شهرستانی و بررسی ارزیابی و عملکرد این هیات‌ها همیشه مدنظر بوده است، ضمن این‌که جا دارد از تمام شهرستان‌ها نیز تشکر کنم. امیدوارم بتوانیم در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان گام‌های مؤثری برداریم.