خلع ید از کیسون؛ حرکت دیرهنگام اما لازم شهرداری اهواز

برخلاف بسیاری از کلان شهرهای دیگر، اهواز کلان شهری است که به صورت افقی گسترش یافته و مساحت سرزمینی آن بسیار بالاست. بنابراین وجود مترو و یا قطار شهری در اهواز پر اهمیت جلوه می کند.

به همین دلیل هم زمان با سایر کلانشهرها، پروژه قطار شهری اهواز نیز کلید خورد، ولی متاسفانه پس از گذشت نزدیک به ۱۹ سال به آرزویی دست نیافتنی برای اهوازی ها تبدیل شده است.

شرکت کیسون از ابتدا مشخص کرد که نمی‌تواند این پروژه را به سرانجام برساند؛ اما دلیل تعلل چندین ساله شهرداران مختلف برای خلع از شرکت‌کیسون مشخص نبود.

اینکه منافع چه کسانی در عدم خلع ید از شرکت کیسون نهفته بود موضوعی است که باید دستگاه های نظارتی استان خوزستان به طور جد به آن بپردازند و ریشه این گونه مسائل را در خوزستان بخشکاند.

علی ای حال با آمدن شاعری شهردار جوان و جدید اهواز خلع ید از این شرکت ناکارا انجام شد و کار به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپرده شد.

این حرکت خوب اما دیر هنگام باید به عنوان یک حرکت مثبت در کارنامه شهردار جوان نوشته شود اما باید تا حصول نتیجه دنبال شود.

شهردار اهواز باید این مسئله را تا سوت آغازین قطار شهری اهواز ادامه دهد. تعلل و سهل انگاری در این زمینه خیانت به مردم است.

باید نشست و دید قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شهردار اهواز در این همکاری خود چگونه کار را به سرانجام می رسانند.

اما آنچه که می تواند مانند سدی جلو اقدامات عمرانی شهردار جوان اهواز عمل کند حاشیه سازی های عامدانه از سوی برخی به ظاهر دلسوزان است که در کنار ایفای نقش مسئولیت به دنبال منویات و منافع شخصی و از همه بدتر تصفیه حساب های شخصی هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *