استاندار خوزستان:

وضعیت برپایی نمازهای جماعت در مساجد خوزستان هفته آینده مشخص می‌شود/ خروج زائرین اربعین از کشور ممنوع است

استاندار خوزستان ضمن اشاره به تعطیلی نماز جمعه در مناطق قرمز استان گفت: در مورد برپایی نماز جماعت در مساجد و ادارات استان قرار است که دانشگاه علوم پزشکی اهواز این موضوع را بررسی کرده و تا هفته آینده نظر‌نهایی خود را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز شنبه ۱۲ مهرماه در حاشیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط قرمز خوزستان گفت متاسفانه در کشور و استان خوزستان شرایط بیماری کرونا رو به افزایش است و اگرچه شیب این بیماری در خوزستان نسبت به دیگر استانها حالت ملایم‌تری دارد ولی اگر پروتکلهای بهداشتی رعایت نشود ممکن است در هفته‌های آینده این شیب حالت تند تری نیز پیدا بکند.

وی رعایت پروتکلهای بهداشتی را بهترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا دانست و افزود: برای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی باید کلیه مسئولین استانی و شهرستانی در این مسیر پیش قدم باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تعداد بازرسی‌های بهداشتی در سطح استان از ابتدای مهر تاکنون تنها ۱۸۰ مورد بوده است اظهار کرد: این تعداد کم بازدید‌ها نشان دهنده کاهش توجهات ما به اثرات خطرناک این بیماری است و از آنجایی که هر مقدار ما نسبت به اثرات خطرناک این بیماری کم توجهی داشته باشیم بالطبع مردم نیز کم توجه خواهند شد لذا در این جلسه بنا شد که فرمانداران با راه‌اندازی مجدد اکیپ‌های بازرسی به جد این زمینه بازرسی داشته باشند.

شریعتی بیان کرد: خوزستان اگرچه دو ماه پیش جز پنج استان اول کشور در استفاده از ماسک بود ولی متاسفانه در حال حاضر این مسئله در استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است و لذا باید برگردیم و باردیگر همه مردم را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی و‌ نیز به عدم شرکت در اجتماعات و مراسمات توجیه و اجبار کنیم.

وی ضمن اشاره به تعطیلی نماز جمعه در مناطق قرمز استان گفت: در مورد برپایی نماز جماعت در مساجد و ادارات استان قرار است که دانشگاه علوم پزشکی اهواز این موضوع را بررسی کرده و تا هفته آینده نظر‌نهایی خود را اعلام کند.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: مرز ایران و عراق بسته است و هیچ زائری نمی‌تواند از این محل عبور کند و شایعات موجود در این زمینه از اساس کذب است زیرا حتی اگر عراقیها هم بخواهند مجوزی برای ورود زائران اربعین بدهند ما با توجه به وضعیت بد کرونایی کشور عراق اجازه خروج هیچ زائری را نمی‌دهیم.