توسعه ناوگان حمل و نقل خرمشهر در دست‌انداز اعتبارات

خورنا: رئیس سازمان اتوبوس‌رانی خرمشهر گفت: مشکلات اعتباری مانع توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان است.

سعید جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی خرمشهر هم‌اکنون باتوجه به ظرفیت‌های خود در حال خدمات‌رسانی به شهروندان می‌باشد.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۲۵ دستگاه اتوبوس کار حمل و نقل درون شهری در خرمشهر را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان اتوبوس‌رانی خرمشهر ادامه داد: این سازمان علاوه بر خدمات‌رسانی به شهروندان کار حمل و نقل و جابجایی کارکنان شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی و همچنین مدارس را نیز برعهده دارد.

جلالی تصریح کرد: با توجه به این مسئله و به منظور ارائه خدمات‌بهتر به مردم خرمشهر نیازمند توسعه ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

وی اضافه‌کرد: در این راستا درخواست‌ها و برنامه‌هایی برای توسعه ناوگان عمومی در شهرستان انجام شده است اما متاسفانه مشکلات مالی مانع از تحقق این خواسته‌ها شده است.

رئیس سازمان اتوبوسرانی خرمشهر خاطرنشان‌کرد: اکثر اتوبوس‌هایی که هم‌اکنون در حال فعالیت در حوزه حمل و نقل شهری شهرستان هستند عمر مفید خود را به پایان رسانده‌اند.

وی افزود: این مسئله موجب شده است تا هزینه‌های زیادی صرف تعمیر و نگه‌داری این اتوبوس‌ها انجام شود.

جلالی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۵ دستگاه اتوبوس اسکانیا در اتوبوس‌رانی خرمشهر وجود دارند که به دلیل مشکلات فنی امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

رئیس سازمان اتوبوس‌رانی خرمشهر خاطرنشان‌کرد: در صورتی که بتوان اتوبوس‌های جدید را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان کرد بسیاری از مشکلات موجود در زمینه خدمت‌رسانی و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری اتوبوس‌های فعلی رفع خواهد شد.