ظرفیت باربری اسکله‌های بندر امام خمینی افزایش یافت

خورنا: به منظور افزایش ظرفیت پذیرش کشتی‌های حامل تناژهای بالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، ظرفیت باربری چهار اسکله در این مجتمع بندری افزایش یافت.

مسعود قاسمیان – معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان – اظهار کرد: در راستای افزایش ایمنی پهلوگیری کشتی‌ها به ویژه کشتی‌هایی با تناژ بالا در اسکله‌های مجتمع بندری، تعداد ۱۰۶ بولارد ۴۰ggg با ظرفیت کششی ۱۵۰ تنی ساخته و نصب شد.

وی افزود: به همین منظور در اسکله‌های ۱۶ تا ۳۰، تعداد ۱۸۲ فندر تک سلولی suc1450 ساخته و نصب خواهد شد که توان و ایمنی پهلوگیری اسکله‌ها به دلیل شکل سامانه فندری افزایش می‌یابد.

معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان این‌که نصب بولاردها و فندرها ظرفیت اسکله‌ها را به منظور پذیرش شناورهای با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن بالا برده است، تصریح‌کرد: با توجه به نصب بولارد نوع ۴۰ggg ظرفیت نیروی مهار کشتی از ۳۰ تن به ۱۵۰ تن افزایش یافت تا توان و ایمنی پهلوگیری کشتی‌ها پنج برابر افزایش یابد و از بروز حادثه و خسارت احتمالی به کشتی تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود.

قاسمیان یادآورشد: تمام جزئیات پروژه با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولید ملی و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تهیه و نصب شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *