مدیریت بی تجربه کشتی خوزستان را قفل کرده است

پیشکسوت کشتی فرنگی خوزستان با انتقاد از عملکرد کشتی خوزستان طی سال‌های گذشته، گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته مدیریت‌های بی‌تجربه، کشتی خوزستان را قفل کرده است.

به گزارش خبرگزاری خورنا، عبدالکریم کاکا حاجی در خصوص چرایی عدم حضور مربیان خوزستانی در تیم‌های ملی کشتی به عنوان سرمربی، اظهار کرد: سال‌ها است که در این زمینه در حق مربیان خوزستانی اجحاف می‌شود که از دلایل آن می‌توان به ضعیف بودن هیات‌های گذشته کشتی خوزستان در رایزنی در این زمینه با فدراسیون ها اشاره کرد، در حالی مربیان خوزستانی جایی در تیم‌های ملی نداشته‌اند که عنوان‌دار هستند و می‌شد و می‌شود از آن‌ها به عنوان سرمربی تیم‌ملی نیز استفاده کرد.

وی بیان کرد: هیات قبلی کشتی خوزستان ارتباط خوبی با فدراسیون وقت داشت و رییس سابق هیات کشتی استان نیز عضو کمیته شورای فنی فدراسیون بود ولی بازهم مربی از خوزستان در راس کادر فنی تیم‌های ملی نداشتیم.

این مربی کشتی فرنگی افزود: واقعا نفراتی را در خوزستان داریم که می‌توانند هدایت تیم‌های ملی کشتی فرنگی را بر عهده بگیرند. این مربیان از معیارهای لازم نیز برخوردار هستند. به هر حال بحث من این است که چرا در هیات‌های گذشته نتوانستند به این موضوع بپردازند و به نظرم حق مربیان خوزستانی در این زمینه ضایع شده است.

وی بیان کرد: بیشتر ترکیب تیم‌های ملی، خوزستانی هستند اما جالب است که سرمربی تیم‌ملی خوزستانی نیست و نمی‌دانم چطور می‌شود که از مربیان خوزستانی در راس تیم‌های ملی استفاده نمی‌کنند و این نیز عملکرد هیات‌های قبلی کشتی خوزستان را نشان می‌دهد و اصلا روی صحبت من با فدراسیون‌های گذشته و فدراسیون فعلی نیست.

کاکاحاجی خاطر نشان کرد: این‌که مربیان خوزستانی جایی در راس تیم‌ملی کشتی فرنگی کشور نداشته‌اند، کم‌کاری هیات‌های قبلی استان است. به هر حال هیات کشتی خوزستان باید در جلسه‌ با فدراسیون عنوان می‌کرد که با توجه به ظرفیت و پتانسیل خوزستان در بخش بازیکن و مربی، حداقل یک نفر را به عنوان سرمربی تیم‌های ملی انتخاب کند.

وی همچنین با انتقاد از عدم نظارت هیات گذشته کشتی خوزستان بر شهرستان‌ها، عنوان کرد: هیات قبلی نظارت خوبی بر شهرستان‌ها نداشت و یک بار هم ندیدم کسی به سالن کشتی خود من بیاید. ضمن این‌که حمایتی از کشتی‌گیران ما که به اردوهای تیم‌ملی می‌رفتند نیز نداشتند. حتی مشکلات ورزشکاران نیز حل نشد و یکی از کشتی‌گیران طی یک مصاحبه عنوان کرد، من مدال گرفتم اما هیات حتی به من سر نزد. همچنین در هیات قبلی به بزرگان کشتی خوزستان احترام نگذاشتند و یکی از بزرگان در هیات جایی نداشت. متاسفانه طی سال‌های گذشته مدیریت‌های بی‌تجربه، کشتی خوزستان را قفل کرده است. فضا باید برای افرادی باز شود که شایسته باشند، نه این‌که فردی را به عنوان مسئول برخی کمیته‌ها انتخاب کنیم که جوان بوده و از تجربه لازم برخوردار نباشد.

سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی نوجوانان در ادامه نیز با گله‌مندی نسبت به رفتار برخی مربیان خوزستانی، افزود: متاسفانه برخی مربیان استان برای همدیگر می‌زنند و این اصلا قشنگ نیست و باعث می‌شود که مربیان خوزستانی به حق‌شان نرسند. مربیان خوزستانی با یکدیگر تعامل ندارند و علیه هم در فضای مجازی بی‌هویت می‌نویسند.

وی در پایان نیز در خصوص وضعیت کشتی ایران گفت: لیگ برتر کشتی از فردا، هشتم مهرماه آغاز می‌شود اما در اصل کشتی‌گیران خیلی نمی‌توانند آماده باشند زیرا تا وقتی که اردوهای تیم‌ملی نباشد، کشتی‌گیران هم به خوبی آماده نخواهند شد. کشتی‌گیران نیاز دارند، زیر نظر کادر فنی تمرین کنند تا اصولی و درست آماده شوند. حریف تمرینی و نظارت مربیان تیم‌ملی در آماده‌سازی کشتی‌گیران اهمیت بسیاری دارد. البته فدراسیون درصدد است تا اردوهای تیم‌ملی را برگزار کند. البته به شرط این‌که وزارت بهداشت نیز تایید کند./ایسنا