رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر مطرح کرد؛

راه اندازی بخش ICU در بیمارستان الهادی (ع) شوشتر

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر به همراه معاون درمان دانشکده و همچنین رئیس و مدیر بیمارستان و زایشگاه الهادی (ع) از روند راه اندازی بخش ICU در این بیمارستان بازدید کرد

مجتبی کلانتر در بازدید از این پروژه درمانی گفت: بخش ICU بیمارستان و زایشگاه الهادی (ع) به منظور نجات جان مادران باردار نیازمند به مراقبت ویژه و جلوگیری از اعزام آنان به دیگر مراکز درمانی راه اندازی می شود

وی افزود: این بخش دارای ۵ تخت آی سی یو خواهد بود و با زیربنای ۲۰۳ متر مربع در طبقه همکف بیمارستان در حال راه اندازی است.

کلانتر خاطرنشان کرد: با بهره برداری این بخش از اعزام مادران بارداری که نیازمند مراقبت های ویژه هستند به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شوشتر و یا بیمارستانهای مرکز استان بی نیاز خواهیم شد.
این موضوع افزایش کیفیت خدمات به بیماران و رضایت پزشکان و خانواده ها را به دنبال خواهد داشت .

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار داشت : پیشگیری از مرگ مادران باردار از شاخص های بسیار مهم در سلامت می باشد و شیوع ویروس کرونا در ماه های اخیر اهمیت توسعه زیرساختهای درمانی را برای جلوگیری از این رویداد تلخ ، بیش از پیش نمایان ساخته است.

مجتبی کلانتر عنوان کرد: خوشبختانه با راه اندازی بخش های NICU نوزادان در سالیان اخیر ، فضای کافی برای مراقبت ویژه از نوزادان وجود دارد که امیدواریم با بهره برداری از بخش ICU مادران باردار، شاهد افزایش رضایت مندی مادران و خانواده های محترم شان باشیم.

منبع