رئیس پلیس فتا خوزستان خبر داد:

دستگیری کلاهبردار اسکیمری در اهواز

رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از کارت بانکی شهروندان با ترفند اسکیمر در اهوازخبر داد و گفت: شهروندان در هنگام پرداخت مبلغ با استفاده از دستگاه کارت‌خوان، مراقب سرقت اطلاعات کارت بانکی خود توسط کلاهبرداران باشند.

به گزارش خورنا سرهنگ شاهین حسنوند با بیان این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت به روش اسکیمر در اهواز اکیپی از ماموران بررسی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران پلیس با کار اطلاعاتی موفق شدند در این ارتباط یک متهم را دستگیر کنند،گفت: متهم در مواجهه با ادله کارشناسان پلیس فتا به ناچار لب به اعتراف گشود و ۲ همدست خود را نیز لو داد.

وی در تشریح این شیوه سرقت عنوان کرد: کلاهبرداران با استفاده از وسیله کوچکی به نام اسکیمر برای سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد استفاده می‌کنند. این وسیله کوچک را می‌توان هم در قسمت ورودی کارت خودپردازها نصب کرد و هم می‌توان به صورت جداگانه و سیار استفاده کرد. کلاهبرداران با استفاده از این دستگاه، اطلاعات کارت بانکی افراد را کپی کرده و در کارت‌های خام پیاده‌سازی می‌کنند.

سرهنگ حسنوند در پایان از تشکیل پرونده و معرفی متهمانبه مرجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: برای انجام کارهای بانکی، از عدم اتصال وسیله اضافه‌ای به خودپردازها مطمئن شوید و از دستگاه‌ کارت‌خوان دوره‌گردها و دست فروش‌ها تا حد امکان استفاده نکنید؛ هنگام هرگونه پرداخت با کارت‌خوان، ابتدابررسی کنید که هیچ‌گونه دستکاری توسط کلاهبرداران روی دستگاه صورت نگرفته باشد و در هنگام خرید حتماً خودتان کارت کشیده و رمز را وارد کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *