نماینده اهواز در مجلس عنوان کرد:

وجود حرف و حدیث در برخی تصمیمات شهرداری اهواز/ آیا جای کاشت نخل مثمر در وسط شهر است؟

نماینده اهواز با بیان اینکه برخی تصمیم گیری‌های شهرداری اهواز دارای حرف و حدیث‌های بسیاری می‌باشد تصریح کرد: واگذاری ۱۴۰ قطعه زمین ۲۵۰ متری به صورت یکپارچه در مهر شهر اهواز با قیمت ناچیز ۱۱۸ میلیارد تومان این سئوال را مطرح می‌کند که قیمت زمین در کدام قسمت اهواز متری ۸۰۰ هزار تومان است؟

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز مجتبی یوسفی امروز شنبه پنج مهرماه ۹۹ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اولین چالش بزرگ استان خوزستان و اهواز مشکلات زیر ساختی است و مباحث دیگر مانند اشتغال و غیره را باید در اولویت‌های بعدی قرار داد.

وی بیان کرد: در دولت گذشته نفت با قیمتی نزدیک به ۱۴۰ دلار به فروش می‌رسید و اعتبارات تزریقی به استانها ( با احتساب دلار هزار تومانی) چیزی در حدود ۱۰ برابر الان بود ولی در آن زمان برخلاف دیگر استانها که با این پول مشکلات زیر ساختی خود را حل کردند خوزستان نتوانست به این کار مبادرت کند و‌ لذا هنوز با مشکلاتی عدیده‌ در زمینه دفع فاضلاب شهری مواجه است.

نماینده اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تصریح کرد: در اواخر سال ۸۴ برای حل مشکل فاضلاب اهواز یک قرارداد ۱۴۹ میلیون دلاری با بانک جهانی بسته شد ولی عملا کاری انجام نشد و این در حالیست که مشکل فاضلاب شیراز در آن سالها تنها با ۱۲۷ میلیون دلار برای همیشه مرتفع شد و اهواز در حال حاضر برای حل مشکل فاضلاب خود باید از دلار ۳۰ هزار تومانی استفاده کند.

یوسفی میزان اعتبارات استان خوزستان در سال گذشته را دو هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خوزستان اگرچه نسبت به دیگر استانهای کشور با یک فاصله ۳۰ تا ۴۰ درصدی بیشترین رشد اعتبارات عمرانی را دارد ولی به علت ضعف مدیریت با انباشت مشکلات مواجه است.

وی یادآوری کرد: در بعد از انقلاب نه تنها هیچ نیروگاه برقی در اهواز ساخته نشده است بلکه حتی طی ۱۰ سال گذشته نیز یک مگاوات برق هم به ظرفیت برقی استان اضافه نشده است؛ به راستی چگونه ممکن است استانی مانند خوزستان با داشتن شش سد بزرگ و بیشترین منابع برق‌آبی کشور هنوز ناتوان در تامین برق مردم خود باشد؟

نماینده اهواز باوی، کارون و حمیدیه بیان کرد: برای جبران کمبود برق استان با پیگیری‌هایی که صورت دادیم قرار شد تا سال ۱۴۰۱ در حدود ۹۵۴ مگاوات برق از طریق نیروگاه ویس تولید شود.

یوسفی ادامه داد: همچنین از آنجایی که آخرین فاز ایجادی نیروگاه رامین متعلق به ۲۵ سال پیش است لذا با استفاده از فاینانس خارجی می خواهیم که فاز جدیدی را نیز به این نیروگاه اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی تصمیم گیری‌ها در شهرداری اهواز خیلی پر حرف و حدیث است تصریح کرد: واگذاری ۱۴۰ قطعه زمین ۲۵۰ متری در مهر شهر اهواز با قیمت ناچیز ۱۱۸ میلیارد تومان این سئوال را مطرح می‌کند که قیمت زمین در کدام قسمت اهواز متری ۸۰۰ هزار تومان است.

نماینده اهواز در ادامه مدیریت شهری را یک علم دانست و پرسید: چرا برای بازسازی میدان پنج نخل اهواز باید ۳/۵ میلیارد تومان پرداخت شود؟ ما که قبلا نخل ها را در زمان شورای قبلی گرفته و نصب کرده بودیم. آیا بهتر نبود که این مبلغ را در پروژه‌های زیر ساختی مناطق حاشیه ای اهواز هزینه می‌کردیم؟ براستی اولویت بندی شهری در کجاست؟

یوسفی ضمن اشاره به نخلهای کاشته شده در خیابان سلمان فارسی اهواز گفت: آیا کاشت نخل در این محل با تایید متخصصان کشاورزی صورت گرفته است؟ چرا تعدادی از آنها خشک شدند؟ آیا لازم بود که با این تعداد زیاد کاشته شوند؟ کجای دنیا مرسوم است که نخل مثمر را در وسط شهر بکارند؟ آیا بهتر نیست در مورد قیمت آنها نیز شفاف سازی شود؟

وی در پایان با بیان این مطلب که جای کاشت نخل در زمینهای حاصلخیز کشاورزی است نه در وسط معابر شهری، اظهار کرد؟ واقعا با وجود چنین پروژه‌های غیر ضروری در سطح شهر اهواز و نیز عدم توجه به زیر ساخت‌های شهری در مناطق حاشیه‌ای، باید به مردم حق داد که از اهواز مهاجرت کنند و به سرمایه‌گذار نیز حق داد که به  این شهر نیاید.