برگزاری نخستین کنگره شعر دفاع مقدس استان در خرمشهر

خورنا : محمد جوروند صبح امروز در مراسم نخستین کنگره شعر و ادب دفاع مقدس که در سالن خلیج‌فارس این شهر برگزار شد اظهار داشت: تاریخ به روشنی گواهی می‌دهد تجارب دفاع مقدس، پشتوانه عظیم ملت ایران در شکست تحریم‌ها و تهدیدات نظام سلطه و قدرت‌های زورگو شده و همواره انقلاب و نظام اسلامی را در مواجهه با چالش‌ها، فتنه‌ها و بحران‌سازی‌های دشمن، به سلامت و سربلندی عبور داده است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی تمسک به فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را نیاز همیشگی ملت ایران به ویژه نسل جوان در تداوم راه پرفروغ شهیدان و حماسه‌سازان انقلاب دانشت و افزود: حماسه دفاع مقدس، افسانه شکست‌ناپذیر قدرت‌های جهان‌خوار را باطل کرد و با اثبات برتری ایمان و اراده ملت بر همه قدرت‌های شیطانی راهی درخشان پیش‌روی ملل زیر ستم قرار داده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر با تجلیل از حماسه جهاد و شهادت شهیدان و رزمندگان هشت ساله دفاع مقدس و دعوت از آحاد ملت فهیم و قدرشناس ایران برای پاسداشت سالگرد این رخداد بزرگ و آموزنده بر آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح برای پاسداری از انقلاب اسلامی و حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور تأکید کرده و افزود: با وجود تلاش بی‌وفقه دشمنان به ویژه مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، آوازه مقاومت ملت ایران از مرزها عبور کرده و با نفوذ به سرزمین‌های زیر استیلای نظام سلطه، ناقوس پایان حاکمیت مستکبران را به صدا درآورده است.
وی همچنین به برگزاری این کنگره به‌عنوان نخستین کنگره شعر و ادب دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: این مراسم برای نخستین بار در خرمشهر برگزار شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های متعالی شاهد برگزاری دومین کنگره دفاع مقدس در سطوح ملی و کشوری باشیم.
جوروند با بیان اینکه ۵۰ شاعر استانی به این کنگره ۱۵۰ اثر ارسال کرده‌اند اظهار داشت: پس از بررسی هیئت داوران از بین آثار ارسال به دبیرخانه، اشعار و متون ادبی برگزیده به‌عنوان برترین‌ها معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: آثار ارائه شده در دو قالب “کلاسیک” و “شعر آزاد”  بوده و از هر سبک تنها سه اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با اشاره به اینکه آثار ارائه شده در کنگره قرائت می‌شوند گفت: در این مراسم همچنین از یک شاعر جانباز و از خانواده شهید “محمود امامی” تقدیر خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در پایان اظهار داشت: این کنگره بین ساعات ۱۰ تا ۱۲ صبح و چهار تا شش ظهر امروز در حال برگزاری است.