والدین مراقب اعتیاد فرزندانشان در برابر اعتیاد اینترنتی و آسیب های فضای مجازی باشند

پلیس فتا شهرستان دزفول به والدین در خصوص مراقبت از فرزندانشان در برابر اعتیاد اینترنتی و آسیب‌های فضای مجازی هشدار داد و گفت: *حضور مستمر نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، از طرفی منجر به کاهش هم‌ صحبتی و روابط اعضای خانواده شده و از سویی دیگر اعتیاد آنها را به اینترنت رقم می‌زند.

سروان انصاری رئیس پلیس فتا شهرستان دزفول در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خورنا  گفت :با توجه به انتشار ویروس کرونا و تعطیلی مدارس دانش آموزان مطالب درسی خود را از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده و همین امر باعث شده مدت حضور آن‌ها در این بستر افزایش پیدا کند. در همین راستا والدین گرامی می‌بایست توجه لازم در خصوص اعتیاد اینترنتی را داشته باشند تا از آسیب‌های احتمالی متوجه فرزندانشان جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه فواید و نکات مثبت فضای مجازی بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: اما استفاده بی‌اندازه از این فضا باعث تداخل در امور روزمره یا مسائل مهم زندگی می‌شود خصوصا در نوجوانان و جوانان که در سنی هستند که اعتیاد به این فضا تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت و آینده‌ زندگی آن‌ها خواهد داشت.

سروان انصاری با بیان اینکه در حال حاضر نوجوانان و جوانان زمان زیادی را در بستر فضای مجازی صرف می‌کنند، به والدین گرامی توصیه کرد: همانند فضای حقیقی که والدین در کنار فرزندانشان حضور دارند و از آن‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی مراقبت می‌کنند در فضای مجازی نیز به خصوص در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و حضور در شبکه‌های اجتماعی در کنار فرزندان خود باشند و از آنها در برابر تهدیدات و آسیب‌های این فضا مراقبت نمایند.

سروان عالم زاده انصاری در خاتمه ابراز داشت : فضای مجازی شهرستان بصورت لحظه ای تحت رصد کارشناسان پلیس فتا بوده و با افرادی که سعی در آلوده کردن این فضا به مباحث تفرقه انگیزانه ، ایجاد شبهات و … داشته باشند بصورت قاطع برخورد خواهد شد .