بحران گاز در میان چاه‌های گاز/ شهروندان در محاصره مسؤولان بحران ساز خوزستانی

این روز ها کمبود گاز LPG در سطح شهرستان بندرماهشهر و حتی استان خوزستان در صدر اخبار قرار دارد و بسیاری از شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

این روز ها کمبود گاز LPG در سطح شهرستان بندرماهشهر و حتی استان خوزستان در صدر اخبار قرار دارد و بسیاری از شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

بدون شک مسئولان شهرستان بندرماهشهر و حتی استانداری خوزستان این مشکل را در زندگی شخصی و خانه ی خود حس نمی کنند، چرا که در منازلشان از گاز طبیعی (لوله کشی) استفاده کرده و نیازی به کپسول گاز جهت پخت و پز ندارند.

بیشترین آسیب از کمبود گاز LPG را قشر ضعیف جامعه متحمل می شود که با وجود تورم، باید ساعت ها در صف گاز بایستند تا شاید کپسولی با قیمت نجومی را بدست آورند.

اما وضع آنجا وخیم می شود که همین قشر ضعیف بعضا از سوخت LPG برای اتومبیل هایشان استفاده می کنند تا بتوانند آخر شب مقداری نان حلال بر سر سفره‌ی زن و بچه خود برده و به حیات خود ادامه دهند.

حال سوال این است کدام مسئول خوزستانی می تواند این شرایط را برای خانواده‌ی خود تصور کند؟ آیا شهروندانی که توانایی استفاده از گاز طبیعی (لوله کشی) را ندارند باید به سبک انسان های اولیه و با هیزم و ذغال پخت و پز کنند؟

بنابر گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان، ۵۷ هزار خانوار شهری و روستایی در خوزستان به گاز طبیعی دسترسی ندارند. اگر به صحت آمار ارائه شده و عمق فاجعه کاری نداشته باشیم، این مدیر می تواند پاسخ دهد که ۵۷ هزار نفر چرا برای دریافت گاز LPG در استانی که دارای چاه‌های نفت و گاز است باید چندین ساعت در صف بایستند؟

این مقام مسئول در اظهار نظری دیگر عنوان کرده که استفاده از گاز مایع در خودروها باید متوقف شود. این در حالیست که استفاده از گاز مایع علاوه بر اینکه باعث صرفه جویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگی تأثیر بسزایی دارد و از لحاظ هزینه نیز برای رانندگان تاکسی حمل و نقل شهری نقشی مهم دارد.

اکنون باید منتظر ماند و دید استاندار خوزستان که بار ها ثابت کرده توانایی تبدیل مشکلات به بحران‌ها را دارد، در مسئله کمبود کپسول گاز LPG، چگونه مدیریت خواهد کرد!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *