معاون اشتغال کمیته امداد خوزستان:

طرح ملی سرباز ماهر در ‌کمیته امداد خوزستان اجرایی شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام خمینی خوزستان گفت: تفاهم نامه طرح ملی سرباز ماهر بین ‌کمیته امداد امام خمینی خوزستان و قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح ‌اجرایی شد.

به گزارش خورنا ناجی عبیاوی با بیان این خبر تصریح کرد: این تفاهم نامه با هدف اثربخشی خدمت سربازی و توسعه توانمند ی جامعه هدف برای کمک به اشتغال و تسهیل ورود سربازان وظیفه خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به بازار کار و تحقق شعار جهش تولید به صورت ملی منعقد گردید که براساس آن فرزندان ذکور خانوارهای مددجو که مشمول خدمت سربازی هستند از آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای رایگان بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد براساس این طرح، مددجویان مشمول خدمت سربازی را شناسایی و شش ماه پیش از آغاز دوره سربازی آموزش های مهارتی رایگان به آنان آموزش می دهد، عنوان کرد: سربازان مددجو به منظور دریافت این مهارت های فنی باید ابتدا در سامانه سرباز ماهر به نشانی http://sarbazmaher.ir ثبت نام کنند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی خوزستان با تاکید بر اینکه تمامی مشمولان خدمت سربازی با هر نوع مدرک تحصیلی و دانشگاهی می توانند از آموزش های مهارتی این نهاد بهره مند شوند، تصریح کرد: کمیته امداد به منظور ارائه هرگونه مهارت فنی به سربازان تحت حمایت با مراکز فنی و آموزشی در استان نیز قرارداد همکاری منعقد کرده است.

ناجی ادامه اظهار کرد: سربازانی که پیش از اعزام به سربازی مهارت های فنی کسب کنند براساس توانایی و مهارت در دوران سربازی مشغول خدمت خواهند شد.

وی ضمن اشاره به اجرای سرباز ماهر در کمیته امداد گفت: در این طرح مهارت های فنی و حرفه ای رایگان به فرزندان ذکور خانوارهای مددجو مشمول خدمت سربازی ارائه می شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی خوزستان افزود: در همین راستا پس از برگزاری نشست های تخصصی با قرارگاه های مهارت آموزی نیروهای مسلح استان شامل ارتش جمهوری اسلامی، سپاه حضرت ولی عصر (عج)، فرماندهی نیروی انتظامی استان، مقدمات اجرای تفاهم نامه فراهم گردید که استان خوزستان موفق شد اولین دوره آموزش مهارتی سربازان وظیفه تحت حمایت امداد امام (ره) استان را با همکاری قرارگاه حضرت ولی عصر(عج ) برگزار نماید و پس از صدور گواهینامه مهارتی (فنی و حرفه ای)، افراد جهت ایجاد اشتغال به واحدهای اجرایی کمیته امداد معرفی گردیدند.

عبیاوی در پایان با بیان اینکه سربازان مددجو به منظور مهارت آموزی از بسته های تشویقی این نهاد بهره مند می شوند، تصریح کرد: بسته های تشویقی این نهاد به سربازان ماهر قبل، حین و بعد سربازی ارائه می‌شود که از اصلی ترین این بسته های تشویقی می‌توان به تامین تمامی هزینه های مهارت آموزی، و ارائه تسهیلات اشتغال خانواده اشاره کرد.