دبیر ستاد مقابله با کرونا بندرماهشهر: آموزش در مدارس شهرستان تا نیمه مهر غیر حضوری شد

دبیر ستاد مقابله با کرونا بندرماهشهر از غیرحضوری شدن فعالیت آموزشی مدارس تا نیمه مهرماه جاری در این شهرستان خبرداد.

دکتر محمد شنبدی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا بندرماهشهر در گفتگو با خبرنگار خورنا گفت:
با توجه به گرمای هوا و تهویه نامناسب محیط کلاسها و در نتیجه تسهیل شیوع ویروس کرونا ، در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد تا تدریس در مدارس شهرستان تا ۱۵ مهرماه به صورت غیرحضوری انجام شود.

وی افزود: این تصمیم فعلا تا نیمه مهرماه اجرایی می شود و برای بعداز آن نیز با توجه به شرایط روز، تصمیم جدید در ستاد کرونای شهرستان گرفته خواهد شد.

دکتر شنبدی به وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان بندرماهشهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه ویروس کرونا لجام گسیخته تر از قبل در حال گسترش است و چه از لحاظ تعداد بستری و چه مرگ و میر، آمار در شهرستان روبه افزایش نگران کننده ای نهاده است، لذا از شهروندان عاجزانه خواهش می کنیم کلیه پروتکل های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و خانواده خود رعایت نمایند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای بندرماهشهر در ادامه گفت: مقرر شد در جلسه آتی شورای راهبردی منطقه ویژه پتروشیمی با توجه به موج پاییزی شیوع ویروس کرونا تصمیمات موثری در جهت حمایت همه جانبه از بهداشت و درمان شهرستان و پشتیبانی از بیمارستان نفت بعنوان مرکز نخست درمان بیماران کرونایی اتخاذ شود و تمامی امگانات بیمارستانی جهت مقابله با این ویروس منحوس بسیج شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر متذکر شد: با توجه شروع فصل پاییز و وضعیت رو به تزاید تعداد بیماران مبتلال به کرونا تاکید شد ممنوعیت ورود بدون ماسک ارباب رجوع به ادارات پابرجا بوده و از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری شود.

شنبدی تعطیلی موکب های برپا شده در سطح شهرستان بمناسبت اربعین و عدم اجازه به فعالیت موکب های جدید، استفاده از ظرفیت گروههای جهادی و مردم نهاد جهت کمک به بهداشت و درمان شهرستان در طرح غربالگری بیماران، تشدید فعالیت های شهرداری بندرماهشهر در راستای ترغیب شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی، توزیع ماسک رایگان در مناطق محروم و همچنین تشدید بازرسی ها از سازمانها ، ادارات، فروشگاهها و پاساژها در راستای اجرای پروتکلها و برخورد با متخلفین را از دیگر تصمیمات امروز ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندرماهشهر عنوان کرد.