نماینده ولی فقیه در خوزستان:ایران بیشترین ‌امنیت را در منطقه داراست

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ایران اسلامی در بین کشورهای منطقه و فرامنطقه ، با وجودی که دشمن از چهار جهت تلاش می‌کند آن را ناامن‌ کند اما بهترین امنیت را داراست.

خورنا – فرزاد شعبانی

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در آیین تکریم و معارفه فرمانده قدیم و جدید انتظامی خوزستان بیان کرد: برقراری امنیت در کشور جز در سایه رهبری رهبر معظم انقلاب و اطاعت مجموعه نیروی نظامی اعم‌ از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی از معظم له ممکن نیست.

وی عملکرد نیروی انتظامی را در کشور مناسب ارزیابی کرد و گفت: نیروی انتظامی در اتفاقات گوناگون مثل سیل خوش درخشید؛ در مقابله با شیوع کرونا عملکرد خوبی داشته، و در آیین اربعین نیز در استان خوزستان به خوبی توانسته آن را مدیریت کند.

وی ادامه داد: دشمنان، خوزستان را در نوک پیکان عملیات خود قرار داده‌اند تا آن را ناامن جلوه دهند وگرنه امنیت را به شکل خوبی در خوزستان شاهد هستیم.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه نیروی انتظامی در خوزستان در چند سال اخیر خوب کار کرده توضیح داد: سردار حیدر عباس زاده در سه سال اخیر سکان این سمت را در دست گرفت و فعالیت‌های خوبی داشت که کمال تشکر را از او داریم؛ وی با وجود اینکه یک ماه قبل متوجه شد که قرار است از این پست برود اما در مساله
اربعین در شلمچه ورود خوبی داشت و خودش به آنجا رفت و با زایران اربعین صحبت کرد.

وی افزود: اکنون از فرد توانمند دیگری که بنا است سمت فرماندهی انتظامی خوزستان را عهده دار شود انتظار می‌رود با همان جدیت مسیر را ادامه دهد و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه باید مولفه‌های مختلفی دست به دست هم دهند تا مساله سرقت در خوزستان را شاهد نباشیم گفت: مساله مقابله با سرقت در دست یک نفر یا یک نهاد نیست و مولفه های گوناگونی در برچیدن آن نقش دارند؛ اگر در قبال سرقتی که اتفاق می‌افتد سارق هزینه سنگینی بدهد جرات نمی‌کند به کارش ادامه دهد.

وی ادامه داد: یکی از بیشترین‌ مطالبات کنونی در کل کشور مساله احساس امنیت است؛ امنیت هست اما لازم ‌است احساس امنیت نیز سرجای خودش باشد.

وی بیان کرد: ضرورت دارد کارگروهی از دستگاه‌های مرتبط و مسوول تشکیل شود و در این باره ‌پیگیری لازم‌ صورت گیرد.

حجت الالسام موسوی فرد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ۳۰ سال است سکان این کشتی پر مخاطره را در دست دارند؛ هر کجا که مطالبه حضرت آقا جدی گرفته و محقق شد ما در آن حوزه مثل حوزه سیاست خارجه، علم و تکنولوژی، حوزه دفاعی و … موفق بودیم؛ حوزه اقتصاد مقاومتی جزو مطالبات جدی ایشان است اما در حدود ۱۰ سال است که این مطالبه روی زمین است.

در این آیین سرتیپ دوم پاسدار سیدمحمد اکبری صالحی که پیش از این سمت جانشینی فرماندهی انتظامی خوزستان را به عهده داشت در سمت فرماندهی انتظامی این استان معرفی، و از سردار حیدر عباس زاده فرمانده پیشین انتظامی خوزستان تجلیل شد.