اثبات دشمنی قدرت های غربی با انقلاب اسلامی ایران مهم ترین تجربه دوران دفاع مقدس است

خورنا_ در آئین رژه موتوری و خودرویی کمک های مومنانه، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی با توطئه قدرت های غربی و فریب رژیم بعثی عراق آغاز شد اظهار کرد: اگر چه جنگ تحمیلی خسارات زیادی به کشور ما وارد کرد اما هشت سال دفاع مقدس موفق ترین تجربه در گام اول انقلاب اسلامی بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی پیش روی انقلاب اسلامی گذاشت افزود: مهم‌ترین تجربه‌ای که از دفاع مقدس به دست آمد، اثبات دشمنی قدرت‌های غربی با انقلاب اسلامی ایران است، دشمنی که با گذشت چهار دهه از دفاع مقدس همچنان و حتی به بهای بی‌اعتبار شدن در نظام جهانی ادامه دارد.

وی اذعان داشت: در عین حال، دفاع مقدس ثابت کرد در گام دوم انقلاب اسلامی نیز می‌توان با اتکا به جوانان مؤمن و انقلابی و مقاومت در مقابل دشمن از چالش‌ها و مشکلات به سلامت عبور کرد.

کریم پور تصریح کرد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به رهبری آمریکا با تشکیل ائتلاف تلاش می کنند مانع از تداوم پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه های مختلف و به ویژه تقویت قدرت های منطقه ای شوند.

وی عنوان کرد: بدون تردید در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، وضعیت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و اقتدار و توانمندی لازم در عرصه های دیپلماسی و نظامی برای دفاع از خود و انتقام سخت از دشمنان را دارا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: توانمندی امروز دفاعی جمهوری اسلامی ایران از تجربیات گران‌بهای دفاع مقدس و رهبری و هدایت حضرت امام خمینی (ره) و همچنین رهبری امام‌گونه مقام معظم رهبری نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرور و بازخوانی خاطرات و رخدادهای سال‌های دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم برای نسل جوان ما که جنگ را درک نکرده‌اند، به مثابه دانشگاهی بزرگ است که می‌تواند آنها را به تداوم توسعه و پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی راسخ‌تر سازد.

کریم پور ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس در جامعه را یکی از مهم ترین و اصولی ترین راه های مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: انتقال تجربیات و افتخارات نسل انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان کنونی باعث می شود تا راه و مسیر فداکاری های آن دوران طلایی به آیندگان منتقل شود و نسل بعدی قدردان کسانی باشند که جان خود را برای امنیت کشور فدا کرده اند.

وی با بیان اینکه هیچکس نمی تواند فرهنگ جهاد و شهادت و آموزه های دوران دفاع مقدس را به حاشیه کشانده و به فراموشی بسپارد افزود: دوران دفاع مقدس همچون واقعه عاشورا که طی قرن ها زنده مانده و تحت هیچ شرایطی به فراموشی سپرده نشده، زنده می ماند البته باید توجه کنیم همانطور که در عاشورا بدعت گذاری های غلط اتفاق افتاد، ممکن است در دفاع مقدس هم بدعت گذاری شود.

کریم پور با اشاره به اینکه ثابت شده که هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه های سازش است اظهار داشت: امروز دشمنان به دنبال پایان یافتن ارزش های انقلاب اسلامی هستند و با مطرح کردن مسئله مذاکره و پافشاری برای تحقق آن تلاش می کنند که در این راستا مقاومت تنها راه پیروزی در برابر توطئه های آنها است.

وی با بیان اینکه شعار امسال ما قوی هستیم همان منطقی است که باعث شکست های دشمنان ایران شده است اظهار کرد: تجربه نشان داده هر گاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منفعلانه عمل کردیم، فشار تحریمی بیشتری به معیشت مردم وارد شده که لازم است با اقدامات فعالانه، هوشمندانه و موثر اجازه ندهیم که بیش از این به مردم فشار بیشتری وارد شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک تصریح کرد: دفاع مقدس برای ما مدرسه مردم باوری است، به عینه دیده‌ایم که چگونه در ابتدای جنگ و هنگامی که باور به حضور مردم توسط مسئولان وجود نداشت، چگونه دشمنان پیشروی کردند و چگونه تنها چند ماه پس از حضور گسترده مردم و باور واقعی به توان ملت، عملیات‌هایی مانند شکست حصر آبادان، طریق‌القدس و فتح المبین در ابتدای سال ۱۳۶۱ به وقوع پیوست.

وی عنوان کرد: اگر مردم را فراموش کنیم شکست می خوریم و اگر به توان آنها باور داشته باشیم و کار را به آنها واگذار کنیم، پیروزی حاصل می شود.

کریم پور با بیان اینکه نباید فداکاری و ایثارگری های کسانی که جان خود را در راه ناموس و میهن فدا کرده اند و جانباز جبهه های جنگ شده اند، به فراموشی سپرد مطرح کرد: بی توجهی و رسیدگی نکردن به مشکلات جامعه ایثارگران از سوی دستگاه های متولی قابل قبول نیست و تمامی نهادها باید با افتخار و بدون منت به آنها خدمت کنند.

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تکریم یادگاران جبهه و جنگ و خانواده های ایثارگران دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اندیمشک به عنوان شهر یادمان ها بیشترین نقش را در پیشتیبانی از جبهه ها بر عهده داشته است، مردم مطالبه ثبت این آثار و این یادمان ها جهت بهره برداری کاروان های راهیان نور و نسل جدید انقلاب را دارند.

به گزارش خورنا، در حاشیه این آئین، تقدیر از خانواده معزز شهید غلامعباس سروندی به عنوان اولین شهید پاسدار دفاع مقدس شهرستان اندیمشک صورت گرفت.

 

انتهای پیام/