احتمال افزایش ۲۵ درصدی دستمزد سال ۹۲

خورنا: حسن حبیبی گفت: در جلسه ستاد دستمزد که به منظور بررسی موضوع نرخ دستمزد، سبد معیشت خانوارها و سایر موضوعات تشکیل شد به طور ضمنی موضوع افزایش دستمزدها نیز مورد اشاره قرار گرفت و احتمال افزایش ۲۵ درصدی دستمزد سال ۹۲ مطرح شد.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور دیگر از حالت مصلحت اندیشی گذشته گفت: به احتمال ۹۵ درصد سال آینده با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی دستمزدها مواجه خواهیم بود.

به گفته حبیبی درصورت افزایش ۲۵ درصدی دستمزدها کف دستمزد از ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان به حدود ۴۸۰ هزار تومان خواهد رسید.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه بانک مرکزی نرخ تورم آذر را بالای ۲۷ درصد اعلام کرده که با اعتقاد ما بیش از این است، اظهار کرد: بر اساس برآوردهایی که در کمیته مزد صورت داده‌ایم تنها سبد مصرف یک خانوار چهار نفره ۶۵۰ هزار تومان می‌شود و با دستمزد ۳۸۹ هزار و ۷۰۰ تومان قضاوت کنید که کارگران در تامین این رقم فارغ از هزینه‌های دیگر زندگی چه فشاری را تحمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا هر ساله در اسفندماه برای دستمزد سال آینده در مراجع ذی‌ربط تصمیم‌گیری می‌شود و معمولا میزان تورم بهمن‌ماه در این تصمیم موثر است که با توجه به تورم ۲۷.۴ درصدی آذرماه و پیش‌بینی افزایش آن تا بهمن نمایندگان کارگران خواستار افزایش تا ۲۵ درصدی آن هستند.