نارضایتی شهروندان چمرانی از تعطیلی ۴ ماهه باجه بانک ملی/ ساختمان مجهزی که در حال خاک خوردن است/ لزوم ورود مدعی‌العموم به موضوع

فرشاد آل‌ناصر: تعطیلی ۴ ماهه باجه بانک ملی شهر چمران باعث نارضایتی و گلایه‌مندی شهروندان شده است. باجه‌ای که بابت احداث ساختمان آن قریب به نیم میلیارد تومان از جیب مردم هزینه شده اکنون به روی شهروندان بسته و در حال خاک خوردن است.

سال ۹۴ با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان ساختمان بانک ملی توسط شورا و شهرداری چمران احداث و در سال ۹۶ باجه این بانک با پیگیری‌های فراوان شورا راه‌اندازی و افتتاح شد.

اما اکنون حدود چهار ماه است این باجه بانکی که جمعیت ۳۵ هزار نفری شهر چمران و روستاهای اطراف را از مراجعه به بندر ماهشهر بی‌نیاز می‌کرد، تعطیل و همین موضوع باعث نارضایتی شهروندان شده است.

مسئولان بانک ملی دلیل تعطیلی این باجه را گردش مالی پایین و شیوع کرونا عنوان می‌کنند، دلایلی که چندان منطقی و موجه به نظر نمی‌رسد. چرا که شهرداری چمران بخش عمده‌ای از سپرده‌ها و تراکنش‌‌های مالی خود را به این باجه انتقال داده بود و نیز دیگر شعب این بانک باوجود شیوع کرونا همچنان فعال و در حال ارائه خدمات هستند.

حالا تعطیلی این باجه بانکی سبب شده شهروندان برای دریافت کوچک‌ترین خدمت و انجام امور بانکی، رنج طی مسافت ۲۵ کیلومتری تا بانک ملی شعبه بندر ماهشهر را تحمل و علاوه بر صرف هزینه آمد و شد، خطرات جاده‌ای این رفت و آمد را نیز به جان بخرند.

این در حالی است که همانگونه که بالاتر نیز اشاره شد، بالغ بر نیم میلیارد تومان از بودجه بیت‌المال صرف احداث و تجهیز ساختمان این باجه بانکی شده، ساختمانی که حدود چهار ماه است قفل محکمی بر در آن خودنمایی می‌کند و این موضوع باعث شده تا غبار تعطیلی بر این سرمایه‌ای که اکنون بعد از گذشت ۵ سال ارزش آن حداقل ۱۰ برابر شده، بنشیند.

حال که پیگیری‌های مکرر شورای شهر و شهرداری چمران به جایی نمی‌رسد لزوم ورود دادستان شهرستان به عنوان مدعی‌العموم به ماجرا کاملاً احساس می‌شود. چرا که با ادامه این روند شاهد فرسودگی و در نهایت تخریب و حیف و میل اموال بیت‌المال خواهیم بود.

بنابراین از دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر انتظار می‌رود با ورود به موقع به این مسأله، از وقوع این اتفاق و از دیگر خسارات مادی و معنوی که گریبانگیر شهروندان شده و خواهد شد، جلوگیری کند.