استاندار خوزستان از افزایش سقف تسهیلات به دانش‌آموختگان کشاورزی خبر داد

خورنا: استاندار خوزستان گفت: تسهیلات قابل تصویب برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون ریال بود که این سقف افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان تازه تاسیس باوی اظهار داشت: شهرستان باوی ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که همه این اراضی به صورت دیم کشت می‌شود.

وی افزود: کشت دیم این اراضی باعث می‌شود تا مردم با مشکلات زیادی مواجه شوند و پدیده‌های طبیعی مانند خشکسالی و… بر تولید محصولات تاثیر منفی بگذارد که در این باره تلاش شده است تا این اراضی به آبی تبدیل شود.

*۴۵ چاه برق‌دار شد

استاندار خوزستان اظهار داشت: در شرایط کنونی برای تامین بخشی از آب مورد نیاز در شهرستان باوی ۴۵ چاه آب موجود در منطقه برقدار شده است و تامین آب از این چاه‌ها انجام می‌شود.

وی درباره نحوه تامین آب اراضی کشاورزی این شهرستان افزود: قرار است سازمان آب و برق خوزستان برای رفع این مشکل پمپ‌های آب مورد نیاز را تامین کند تا مشکلات در این حوزه برطرف شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی خوزستان تاکید کرد: برای تامین پمپ‌های مورد نیاز برای آب اراضی کشاورزی شهرستان باوی قرار است بیش از ۵۰ میلیارد ریال از سوی سازمان آب و برق خوزستان هزینه شود.

*احیای ۲ هزار هکتار اراضی حاشیه شهر رامین

استاندار خوزستان اظهار داشت: در شرایط کنونی ۲ هزار هکتار از اراضی حاشیه شهر رامین به امور کشاورزی اختصاص دارد که برای این اراضی برنامه‌ریزی صحیحی انجام شد.

حجازی تاکید کرد: از این ۲ هزار هکتار ۵۰ هکتار برای شهرک صنعتی و بقیه برای توسعه باغداری و کشاورزی مردم ساکن شهر رامین و شهرستان باوی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی باید از صنعت کشاورزی در خوزستان حمایت شود زیرا این صنعت می‌تواند باعث توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار شود.

*افزایش سقف تسهیلات دانش‌آموختگان کشاورزی

استاندار خوزستان اظهار داشت: در شرایط کنونی سقف تسهیلات قابل تصویب برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون ریال بود که این سقف افزایش یافت.

وی تاکید کرد: برای حمایت از بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی سقف تصویب تسهیلات در شهرستان‌ها در کارگروه توسعه کشاورزی به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *