احمدی نژاد: حرفم را می زنم و می روم!

خورنا: محمود احمدی نژاد ۲ هفته پیش با ارسال نامه ای به هیات رئیسه مجلس خواستار حضور در صحن علنی مجلس و گفت وگو با نمایندگان در خصوص مهمترین مسائل روز کشور از جمله موضوعات اقتصادی و مباحث مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و بودجه ۹۲ شد که به رغم تعیین وقت از سوی هیات رئیسه، حضور در مجلس را به دلیل مشغله کاری، موکول به نامه ای دیگر کرد که در نهایت با توافق هیات رئیسه زمان جدید تعیین و جلسه روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه به این موضوع اختصاص یافت.

پس از تعیین زمان حضور احمدی نژاد در مجلس، زمزمه هایی در خصوص اینکه رئیس جمهور می خواهد متکلم وحده جلسه روز چهارشنبه باشد، به گوش رسید و کم کم رنگ واقعیت به خود گرفت. البته هیات رئیسه مجلس در گفتگوهایی که با معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور داشت خطاب به وی اعلام کرد که نمایندگان متکلم وحده بودن احمدی نژاد را در مجلس بر نمی تابند و خواستار اختصاص ۲ ساعت وقت برای استماع سخنان نمایندگان و ۲ساعت وقت برای بیان اظهارات رئیس جمهور و وزرا در مجلس هستند. همچنین قرار شد که برخی اعضای هیات رئیسه در جلسه ای با احمدی نژاد درباره تقسیم زمان سخنرانی رئیس جمهور و نمایندگان دولت با نمایندگان مجلس تصمیم گیری کنند.

آخرین نتیجه ای که از این رایزنی ها و گفتگوها بیرون آمده، این است که احمدی نژاد پیام شفاهی را خطاب به هیات رئیسه مجلس و نمایندگان ارسال کرده و طی آن اعلام کرده است که به دلیل مشغله کاری و ضیق وقت نمی تواند فرصتی را به استماع سخنان نمایندگان مجلس اختصاص دهد و مایل است پس از سخنرانی، مجلس را ترک کند. رئیس جمهور عنوان کرده در صورت اصرار نمایندگان، وزراء می توانند سخنان آن ها استماع کرده و در نهایت نتیجه را به وی اعلام کنند.

گویا این اقدام احمدی نژاد با واکنش نمایندگان و هیات رئیسه مجلس مواجه شده است، تا جایی که هیات رئیسه، در پیامی شفاهی، خطاب به وی اعلام کرده است، در صورتی که رئیس جمهور فرصتی برای استماع سخنان نمایندگان و پاسخ به آنان ندارد، بهتر است درجلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکند؛ چرا که با این شرایط نمایندگان مردم در مجلس، تمایلی به شنیدن سخنان وی ندارند.

این نکته به کرات در موضع گیری های امروز یکشنبه نمایندگان مجلس دیده شد که در صورت عدم استماع سخنان نمایندگان از سوی رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه مجلس، نمایندگان تمایلی به حضور احمدی نژاد در جلسه مشترک ندارند.

در همین حال یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رئیس جمهور می خواهد در جلسه روز چهارشنبه به تنهایی سخنرانی کند، افزود: به نظر می رسد نمایندگان مجلس تمایلی به برگزاری جلسه یکجانبه ندارند.

محمد دهقان با اشاره به اینکه آخرین اخبار حاکی از آن است که هنوز رئیس جمهور تصمیم نگرفته جلسه روز چهارشنبه در مجلس دو طرفه یا دو جانبه برگزار شود، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمایلی به برگزاری جلسه یک جانبه ندارند.

پیش از این محمد دهقان در گفتگو با مهر عنوان کرده بود که قرار است رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه به علت مشغله های کاری متکلم وحده باشد و بعد از سخنرانی مجلس را ترک کند.

به گزارش مهر،همچنین مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تائید اخباری مبنی بر حضور یکطرفه رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد که قرار بر این بوده است که جلسه چهارشنبه دو طرفه برگزار شود و بعد از صحبت های رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *