وضعیت بد شبکه اینترنت همراه در بندرماهشهر/ متضرر شدن شهروندان و سکوت مسئولین بندرماهشهر

با شیوع ویروس کرونا، اهمیت فضای مجازی(شبکه اینترنت) در کشور بیش از پیش نمایان شد؛ چرا که بیشتر امورات روزمره شهروندان از جمله: خدمات بانکی، آموزش و... از طریق شبکه ی اینترنت انجام می‌شود و در واقع اینترنت به سان ماسک به یک نیاز اولیه زندگی برای شهروندان تبدیل شده است.

با شیوع ویروس کرونا، اهمیت فضای مجازی(شبکه اینترنت) در کشور بیش از پیش نمایان شد؛ چرا که بیشتر امورات روزمره شهروندان از جمله: خدمات بانکی، آموزش و… از طریق شبکه ی اینترنت انجام می‌شود و در واقع اینترنت به سان ماسک به یک نیاز اولیه زندگی برای شهروندان تبدیل شده است.

اما نحوه ی خدمات دهی اپراتور های تلفن همراه در بندرماهشهر جای بحث دارد. با اینکه بارها در رسانه های محلی و کشوری از خدمات دهی ضعیف اپراتورها در بندر ماهشهر گله شده، اما تاکنون تغییری در وضعیت خدمات دهی آنان رخ نداده است.

در حال حاضر اغلب نقاط بندرماهشهر از جمله: ناحیه صنعتی، کوی آزادگان، خیابان سعیدی و خیابان امام شمالی(جنگل) با ضعف شدید آنتن دهی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول مواجه هستند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ماهشهر نیوز در این خصوص گفت: ما به ناچار و در این شرایط اقتصادی، ماهیانه مقداری پول برای خرید بسته‌های اینترنتی از این دو اپراتور ایرانسل و همراه اول هزینه می کنیم و فقط در ساعت های اولیه روز امکان استفاده از شبکه دیتا را داریم؛ زیرا در باقی ساعات شبانه روز آنتن سیمکارت قطع می‌شود و برای دسترسی به شبکه دیتا با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی افزود: ما دو دانش آموز داریم که با توجه به شرایط پیش رو و آموزش مجازی، این مشکل امان ما را بریده است و مجبوریم در طول روز به نقاطی که آنتن دهی این دو اپراتور مناسب بوده، مراجعه کنیم تا بتوانیم فیلم هایی را که در شبکه ی شاد ارسال شده است را دانلود و تکالیف بچه هایمان را آپلود کنیم.

در این میان سکوت مسئولین بندرماهشهر نیز جای تعجب دارد. با توجه به اینکه بار ها این مشکل توسط رسانه ها مطرح شده و بسیاری از شهروندان نیز از این موضوع شاکی هستند، اما مسئولین مربوطه مدت هاست در این خصوص روزه سکوت گرفته اند و کسی برای احقاق حق شهروندان تلاش نمی کند.

گفتنی است بارها با شبکه پشتیبانی این دو اپراتور تماس گرفته شده ولی از این طریق نیز هیچ تغییری در شرایط به وجود نیامده است.

لازم به ذکر است ادامه این شرایط، باعث متضرر شدن شهروندان چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ آموزشی خواهد شد.