سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان: نگران بازگشت دوران اوج بیماری هستیم / پیاده روی اربعین ممنوع است

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: متاسفانه شرایط گذشته در حال تکرار شدن است و نگران بازگشت دوران تلخ و پر اضطراب اوج بیماری کرونا در استان هستیم.

به گزارش خورنا رضا نجاتی شامگاه پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه در گفت و گو با بخش خبر سیمای استانی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از مردم عزیز استان انتظار داریم توصیه ها را جدی گرفته و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور و استان حاکم است همه ما موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم تا جان خود و دیگران را حفظ و از این مرحله سخت و نفس گیر عبور کنیم.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان با تاکید بر اهمیت و تاثیر بالای استفاده از ماسک در کنترل شیوع این اپیدمی گفت: گرچه خوزستان استانی با آب و هوای گرم است اما تحمل گرما قابل تحمل تر از این بیماری و از دست رفتن عزیزان است.

نجاتی در پاسخ به سئوالی در خصوص شیوه برگزاری آئین اربعین حسینی اظهار داشت: در این رابطه با توجه به شیوع بیماری در ایران و عراق نشست هایی میان مسئولان دو کشور برگزار شد و مسئولان عراقی اعلام کردند امسال با توجه به شیوع کرونا اجازه برگزاری اربعین و مراسم پیاده روی به سوی کربلای معلی را نمیدهند لذا از مردم عزیز انتظار داریم به هیچ عنوان به سمت پایانه ها حرکت نکنند چرا که اجازه خروج به آنها داده نمیشود‌.

وی ادامه داد: همچنین موکب ها امکان فعالیت در مسیرهای به سمت پایانه های مرزی را ندارند و تنها برخی از موکب ها درون شهرها با رعایت موازین بهداشت اجازه خواهند داشت مواد بهداشتی توزیع کنند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در پایان بیان کرد: امسال برنامه‌ پیاده روی‌هایی که هر ساله در سطح شهرستان ها برگزار می‌شد نخواهیم داشت و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در سطح مساجد با رعایت تهویه، فاصله گذاری و استفاده از ماسک برگزار میشود.